صنعت نفت برای ورود به حوزه‌های فناورانه عزم خود را جزم کرده است

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری گفت: حضور وزیر نفت در عرصه‌های فناورانه این پیام را می‌دهد که بزرگ‌ترین مجموعه صنعتی کشور عزم خود را جزم کرده است تا وارد حوزه‌های فناوری شود.

به گزارش خبرنگار شانا، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی امروز (چهارشنبه، ۱۹ بهمن‌ماه) در آیین امضای توافق‌نامه بومی‌سازی تجهیزات و فناوری‌های گلوگاهی صنعت نفت بین وزارت نفت و معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهوری با بیان اینکه این توافق‌نامه به‌منظور همکاری در بومی‌سازی و تولید داخل و دستیابی به ۱۵ قلم از تجهیزات گلوگاهی است، اظهار کرد: حضور وزیر نفت در عرصه‌های فناورانه این پیام را می‌دهد که بزرگ‌ترین مجموعه صنعتی کشور عزم خود را جزم کرده است تا به حوزه‌های فناوری ورود کند.

وی افزود: وزارت نفت با همه توان پای کار است و پس از آن باید دو بخش دیگر یعنی شبکه شرکت‌های دانش‌بنیان و دیگری شبکه سیستم تأمین مالی تکمیل شود تا محصولات مورد نظر بومی‌سازی شوند.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری تصریح کرد: همه افرادی که به توان خود باور دارند، این میدان در اختیار آنهاست، البته در سال‌های گذشته نیز به لحاظ کیفی، شرکت‌های دانش‌بنیان خوبی داشته‌ایم.

دهقانی فیروزآبادی گفت: در سال‌های گذشته به کمیت خوب و تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان رسیده‌ایم که این کمی‌سازی برای توسعه زیست‌بوم شکل گرفته است، اما در مراحل بعد به ابرشرکت‌هایی نیاز داریم که از تعداد بسیار زیادی شرکت‌های بهره‌بردار تشکیل شده‌اند.

وی اظهار کرد: در هر کشور حداکثر ۱۰ شرکت بزرگ که نماد فناوری هستند وجود دارد که امیدواریم در کشور خودمان نیز شاهد حضور این شرکت‌های بزرگ باشیم.

کد خبر 468820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =