اوجی: فیلم «گل‌های باوارده» گوشه‌ای از رشادت‌های کارکنان صنعت نفت بود

وزیر نفت با تأکید بر اینکه فیلم «گل‌های باوارده» توانست گوشه ای از رشادت‌های جهادگونه کارکنان صنعت نفت را به تصویر بکشد، گفت: تلفیق هنر با صنعت می‌تواند یکی از بهترین روش‌ها برای روایت تلاش‌های کارکنان صنعت نفت باشد.

به گزارش خبرنگار شانا، جواد اوجی شامگاه سه‌شنبه (۱۸ بهمن‌ماه) در جمع کارکنان پالایشگاه آبادان ضمن قدردانی و تشکر از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس سازمان سینمایی کشور، بنیاد سینمایی فارابی و دست‌اندرکاران ساخت فیلم «گل‌های باوارده» اظهارکرد: عرصه هنر و سینما یکی از بهترین روش‌ها برای نمایش رشادت‌ها و تلاش‌های کارکنان صنعت نفت به شمار می‌آید؛ خوب است کارکنان و خانواده‌های آنها به تماشای این فیلم تاثیرگذار بروند، تا بدانند که در طول تاریخ ۱۲۰ ساله این صنعت چه فداکاری‌های شده است.

وی فیلم «گل‌های باوارده» را نمایش گوشه‌ای از کار جهادگونه کارکنان صنعت نفت در مناطق سخت عملیاتی دانست و گفت: این فیلم آغازی برای همکاری ما با عرصه هنر و سینما خواهد بود زیرا دستاوردهای زیادی در این صنعت وجود دارد که باید به سمع و نظر مردم و به‌ویژه جوانان رسانده شود؛ تلفیق هنر با صنعت می‌تواند یکی از بهترین روش‌ها برای روایت تلاش‌های کارکنان صنعت نفت است.

وزیر نفت به خروج مستشاران و کارشناسان نفتی انگلیسی و آمریکایی در زمان پیروزی انقلاب اسلامی از صنعت نفت اشاره کرد و گفت: در آن زمان همه گمان می‌کردند که چرخ صنعت نفت خواهد ایستاد، اما شاهد آن هستید که هم‌اکنون پس از ۴۴ سال این صنعت به‌دست مهندسان ایرانی به خوبی اداره می‌شود.

اوجی تصریح کرد: صنعت نفت دوران پر فراز و نشیب زیادی را دهه‌های اخیر پشت همچون ملی شدن صنعت نفت، انقلاب اسلامی ایران، جنگ تحمیلی، دوران سازندگی و تحریم‌های ظالمانه ای که تا هم اکنون با آن روبرو هستیم را سر گذاشته است، اما این صنعت روز به روز الحمدالله به لطف تلاش کارکنان صنعت نفت شکوفاتر شده است؛ از این رو علاقه‌مندیم از فیلم‌هایی که این تلاش‌های امیدآفرین را به تصویر می کشند، حمایت کنیم.

وی با یادآوری این که ظرفیت پالایشگاه آبادان پیش از انقلاب اسلامی حدود ۶۱۰ هزار بشکه بوده است، افزود: این پالایشگاه در دوران جنگ تحمیلی تقریبا از بین رفته بود، اما کارکنان این پالایشگاه با تلاش شبانه‌روزی این مجموعه پالایشی را به ظرفیت قبلی برگرداندند که جای تقدیر و تشکر فراوان دارد، اخیرا فاز دوم این پالایشگاه نیز عملیاتی شده است که در این زمینه از رئیس‌جمهوری این قول را گرفته ایم که در یک فرصت مناسب به صورت رسمی این فاز را افتتاح کنند.

وزیر نفت ادامه داد: فاز دوم پالایشگاه آبادان روزانه توان تولید ۱۲ میلیون لیتر بنزین و ۲۴ میلیون لیتر گازوئیل را دارد، در شرایط کنونی کشور این افزایش تولید برای ما بسیار اهمیت دارد، از این رو  دوباره از کارکنان زحمتکش این پالایشگاه تشکر می کنم.

اوجی افزود: کمتر کسی است که شرایط دشوار زندگی در مناطق عملیاتی نفت را لمس کرده باشد، یا اطلاع داشته باشد که کارکنان صنعت نفت با چه چالش‌های بزرگی در این مناطق دست‌وپنجه نرم می‌کنند؛ یا بداند چه سرمایه عظیمی از دانش و توان فنی مهندسی در صنعت نفت ایران انباشته و متمرکز شده است.

وی ادامه داد: همکاران من در صنعت نفت امروز هم مانند دوران انقلاب و جنگ، سنگرهای خط مقدم جنگ اقتصادی را با عزم مصمم و تلاش شبانه‌روزی حفظ کرده‌اند. کمک گرفتن از سینما برای بازنمایی این اتفاق‌ها، در آغاز راه است و امیدواریم این مسیر را با کمک سینماگران توانمند با قدرت طی کنیم.

وزیر نفت اظهار کرد: برنامه ما این است که در آینده نیز بتوانیم از آثار سینمایی فاخر و امیدآفرین درباره دستاوردها، افتخارات و زحمات تلاشگران صنعت نفت حمایت کنیم.

به گزارش شانا، فیلم سینمایی «گل‌های باوارده» با نام پیشین «پالایشگاه» با حمایت وزارت نفت و بر اساس گفت‌وگو با کارکنان پالایشگاه آبادان در زمان جنگ تحمیلی و حصر آبادان درباره فداکاری مردان نفت به‌منظور حفظ پالایشگاه و تجهیزات با ارزش آن ساخته شده است.

وزیر نفت شامگاه سه‌شنبه در کنار وزیر ارشاد، مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش، مدیرعامل پالایشگاه آبادان و تعدادی از کارکنان این مجموعه به تماشای این فیلم نشستند. اگرچه به‌دلیل مشکلات فنی امکان اکران فیلم برای همه علاقه‌مندان و خبرنگاران در سالن‌های پیش‌بینی شده فراهم نشد.

کد خبر 468777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =