قدردانی معاون اول رئیس‌جمهوری از شرکت ملی گاز ایران

معاون اول رئیس‌جمهوری در حاشیه نخستین رویداد مدیریت بحران ایران قوی ۱۴٠١، ضمن حضور در غرفه شرکت ملی گاز ایران و قدردانی از تلاش‌های شبانه‌روزی نیروهای این شرکت، در جریان تازه‌ترین دستاوردهای صنعت گاز در زمینه مدیریت بحران قرار گرفت.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، محمد مخبر در آیین گشایش  نخستین رویداد مدیریت بحران ایران قوی با تأکید بر اهمیت سه اصل آموزش، تأمین تجهیزات و تولید بر پایه فناوری به‌منظور ارتقای سطح توان مدیریت بحران در کشور گفت: استفاده از تازه‌ترین فناوری‌های روزآمد دنیا و بهره‌گیری از تجهیزات پیشرفته، موضوعی مهم برای پیشگیری و کاهش آسیب از حوادث طبیعی است.

وی ادامه داد: بهره‌گیری از تجهیزات روزآمد دنیا برای مقابله با حوادث طبیعی به‌منظور کاهش تلفات و خسارات ضرورتی بدیهی است و اگر این امر محقق نشود، به‌طور طبیعی خسارات با چند برابر هزینه تحمیل می‌شود که این مسئله به هیچ عنوان برای دولت و مسئولان قابل قبول نیست.

معاون اول رئیس‌جمهوری همچنین با بیان اینکه کشور ایران در یک منطقه حادثه‌خیز قرار دارد، به ارتباط بین مدیریت بحران و توسعه پایدار اشاره و تصریح کرد: در میان همه مؤلفه‌های توسعه پایدار، مدیریت بحران جایگاه ویژه‌ای دارد و اگر برنامه‌ریزی مناسب در این زمینه انجام نشود، توسعه پایدار در هیچ کشوری نمی‌تواند شکل بگیرد.

قدردانی معاون اول رئیس‌جمهوری از شرکت ملی گاز ایران

مخبر با تأکید بر اینکه حوادث طبیعی هشدارهای لازم را پیش از وقوع می‌دهند و باید خود را برای چنین حوادثی بیشتر آماده کنیم، گفت: در زلزله‌های اخیر در کشور تجربه نشان داده شهرهایی که مقاوم‌سازی و بازسازی شده‌اند، کمترین آسیب را از نظر جانی و مالی داشته‌اند.

وی پیش از حضور در آیین گشایش این رویداد و در جریان بازدید از غرفه شرکت ملی گاز ایران در نمایشگاه جانبی آن، ضمن قدردانی از زحمات مجموعه همکاران شرکت ملی گاز ایران به‌دلیل تلاش‌های شبانه‌روزی در ایام زمستان، در جریان تازه‌ترین دستاوردها و تولیدهای بومی صنعت گاز در عرصه مدیریت بحران قرار گرفت.

احمد وحیدی، وزیر کشور هم در دیدار از غرفه شرکت ملی گاز ایران در این رویداد از روند آمادگی این شرکت برای مدیریت بحران مطلع شد.

براساس این گزارش، «نخستین رویداد مدیریت بحران ایران قوی ۱۴٠١» با موضوع «زیرساختی با محوریت رشد و توسعه دانش و فناوری همسو با ارتقای نظام مدیریت بحران کشور» به همت سازمان مدیریت بحران کشور و با مشارکت نهادهای کشوری و لشکری از جمله شرکت ملی گاز ایران با هدف هم‌افزایی بین دستگاه‌های اجرایی و امدادرسان در زمان وقوع بحران از روز سه‌شنبه (۲۵ بهمن‌ماه) تا روز پنجشنبه (۲۷ بهمن‌ماه) به‌مدت سه روز در بخش‌های مختلف از جمله نمایشگاه بین‌المللی، کنفرانس علمی ارائه دستاوردهای تحقیقاتی، کارگاه‌های آموزشی تخصصی، نشست‌های تخصصی راهبردی، رویداد استارت‌آپی دانش‌بنیان، جشنواره فرهنگی هنری و مانورهای مقابله با حوادث طبیعی به همت وزارت کشور، ستاد مدیریت بحران و دستگاه‌های امدادی و خدمت‌رسان در مرکز همایش‌های موزه ملی دفاع مقدس، در حال برگزاری است.

کد خبر 469114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =