۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۳
  • کد خبر: 469233
گازرسانی به ۶ روستای مرزی پاوه

طرح گازرسانی به ۶ روستای مرزی شهرستان پاوه با حضور استاندار کرمانشاه به بهره‌برداری رسید.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، طرح گازرسانی به روستای «هانی گرمله» در نقطه صفر مرزی و در همسایگی روستای بیاره کشور عراق و پنج روستای کوهستانی، سخت‌گذر و برف‌گیر شهرستان پاوه به بهره‌برداری رسید.

محمدطیب صحرایی، استاندار کرمانشاه در سخنانی در این آیین گفت: نباید هیچ تفاوتی بین مردم مرکز کشور و مردم مرزنشین از نظر برخورداری از امکانات وجود داشته باشد و مسافت زیاد و سخت‌گذر بودن این منطقه نتوانست مانع گازرسانی به این منطقه برسد.

وی با بیان اینکه همه مردم از مواهب انقلاب بهره‌مند شده‌اند، تصریح کرد: باید نعمت‌ها و خدمات انقلاب را ببینیم و قدردان باشیم.

استاندار کرمانشاه بر لزوم توجه و استفاده از امکانات موجود و ظرفیت‌های منطقه مانند طبیعت زیبا و همجواری با کشور عراق برای ایجاد اشتغال و تولید ثروت تأکید کرد.

ناصر حسینی، سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه نیز ضمن تبریک عید مبعث به توجه ویژه نظام جمهوری اسلامی به مناطق محروم و مرزی اشاره و اظهار کرد: شهرستان پاوه در مجموع ۲۴ هزار و ۸٠٠ مشترک، یک شهرک صنعتی، یک جایگاه سی‌ان‌جی و ۸۴ واحد صنعتی و تولیدی دارد و ضریب نفوذ گاز در بخش شهری آن ۱۰۰ درصد است.

وی افزود: شهرستان پاوه ۵۶ روستا دارد که از این تعداد ۴۳ روستا قابلیت گازرسانی دارد و اکنون ضریب نفوذ گازرسانی در بخش روستایی این شهرستان ۹۰ درصد است.

سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه اعلام کرد: در صورت بهره‌برداری از طرح گازرسانی به سه روستای دیگر این شهرستان که در حال اجراست، این ضریب به ۹۳.۵ درصد می‌رسد، همچنین طرح گازرسانی به هشت روستای باقی‌مانده شهرستان نیز در حال مطالعه و طراحی است که با افتتاح آنها ضریب نفوذ گاز بخش روستایی به ۱۰۰ درصد خواهد رسید و ان‌شاءالله سال آینده پاوه از نظر برخورداری از نعمت گاز شهرستان سبز اعلام خواهد شد.

حسینی با اشاره به سختی‌های بسیار زیاد گازرسانی به این منطقه با توجه به کوهستانی بودن آن ادامه داد: برای گازرسانی به این ۶ روستا با پوشش ۵۳۲ خانوار ۵۰ کیلومتر شبکه توزیع اجرا و بیش از نیمی از ۸۶۰ علمکی که برای این روستاها نیاز بوده، نصب شده است.

وی از مردم منطقه درخواست کرد نسبت به استفاده ایمن و بهینه از نعمت گاز و صرفه‌جویی اهتمام ویژه داشته باشند، ضمن اینکه صرفه‌جویی در مصرف گاز هم هزینه‌های خانوار را کاهش می‌دهد و هم در تأمین پایدار گاز مؤثر است.

کد خبر 469233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =