۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۹
  • کد خبر: 469285
ورود پتروشیمی‌ها به عرصه تولید هیدروژن

شرکت‌های پتروشیمی برای تولید هیدروژن در ایران همسو با روند جهانی تولید این سوخت سرمایه‌گذاری می‌کنند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی خلیج فارس، نشست توسعه فناوری‌های مبتنی بر انرژی هیدروژن با حضور عظیم کلانتری اصل، رئیس پژوهشگاه صنعت نفت، محمدرضا کریمی، مدیرعامل پتروشیمی اروند و رشید قانعی، مدیرعامل پترول برگزار و کارگروهی به‌منظور آینده‌پژوهی انرژی در سطح بین‌المللی تشکیل و بر ضرورت توسعه پاک‌ترین سوخت جهان یعنی هیدروژن تأکید شد.

رشید قانعی، مدیرعامل پترول و دستیار مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس در توسعه صنایع دانش‌بنیان و پایین‌دستی پتروشیمی در این نشست تأکید کرد: بسیاری از کشورهای جهان توسعه انرژی‌های پاک به‌ویژه هیدروژن را در دستور کار قرار داده‌اند و ضرورت دارد ما نیز به این عرصه ورود کنیم و به دانش و توان فنی آن دست یابیم.

 رئیس پژوهشگاه صنعت نفت نیز با اشاره به اینکه ویژگی‌های انرژی هیدروژن، آن را به یک گزینه سوخت جذاب برای کاربردهای حمل‌ونقل و تولید برق تبدیل کرده است، گفت: می‌توان از این سوخت در اتومبیل‌ها، خانه‌ها، تولید برق قابل حمل و در بسیاری از کاربردهای دیگر استفاده کرد.

محمدرضا کریمی، مدیرعامل پتروشیمی اروند نیز بیان کرد: می‌خواهیم از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور در زمینه توسعه انرژی هیدروژن در ایران بهره ببریم. به‌طور قطع به‌زودی خبرهای مثبتی در این زمینه اطلاع‌رسانی خواهد شد.

به گفته حاضران نشست، خروجی این کارگروه دستیابی ایران به انرژی هیدروژن خواهد بود. این کارگروه مشخص کرد که طی یک ماه بررسی‌ها، مطالعات و طرح اولیه به‌منظور همکاری‌های آتی انجام شود. در این زمینه مطالعات به پژوهشگاه صنعت نفت سپرده و مقرر شد از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده شود. افزون‌بر این، طلیعه‌دار اجرای پروژه‌های این عرصه نیز پتروشیمی اروند باشد.

هیدروژن به‌عنوان ساده‌ترین عنصر شناخته‌شده، چشم‌انداز جهان انرژی است زیرا سوختی پاک است و وقتی در پیل سوختی مصرف می‌شود، فقط آب تولید می‌کند.

کد خبر 469285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =