پیش‌بینی تدابیر لازم برای توزیع مطلوب سوخت نوروزی در جایگاه‌ها/ سهمیه نوروزی و افزایش قیمت بنزین مطرح نیست

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با تأکید بر پیش‌بینی تدابیر لازم برای توزیع مطلوب سوخت نوروزی و خدمات‌رسانی مناسب به مسافران در جایگاه‌ها گفت: سهمیه بنزین نوروزی و افزایش قیمت بنزین مطرح نیست.

به گزارش خبرنگار شانا، جلیل سالاری صبح امروز (چهارشنبه، سوم اسفندماه) در آیین تحویل ۵۰۰ دستگاه کامیون کشنده تولید شرکت ایران‌خودرو دیزل در جمع خبرنگاران گفت: امروز ۵۰۰ دستگاه کشنده جدید تولید داخلی به ناوگان حمل و نقل سوخت کشور افزوده شده است که این کار در شرایط تحریم ستودنی است. در بخش حمل‌ونقل سواری سبک هم به نوسازی نیاز داریم تا مجموعه حمل‌ونقل خود در بخش توزیع نفت سفید را به‌ویژه در مناطق سخت‌گذر و فاقد گاز نوسازی و تجهیز کنیم.

وی همچنین بر لزوم نوسازی در بخش سوخت هوایی تأکید کرد و افزود: امیدواریم در این باره تفاهم‌نامه‌های جدیدی را با مجموعه ایران‌خودرو داشته باشیم و با اتکا به توان داخلی، از این ظرفیت استفاده کنیم.

معاون وزیر نفت در پاسخ به پرسشی درباره نحوه تحویل کارت‌های هوشنمد سوخت در ماه پایانی امسال گفت: تمرکز این است که به اشخاصی که دارای خودرو هستند، کارت سوخت تحویل دهیم، اقدام‌های خوبی در این زمینه انجام شده است و با شخصی‌سازی، ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار کارت سوخت را تحویل دادیم که باقی نیز در حال پاکت‌گذاری و تحویل است و هم‌وطنانی که فاقد کارت هستند، می‌توانند از ظرفیت کارت‌ جایگاه‌ها استفاده کنند.

سالاری افزود: در ایامی که با توجه به سرمای هوای سوخت‌رسانی نیروگاه‌ها، ظرفیت بالایی داشت، چرخه حمل‌ونقل را نیز پوشش می‌دادیم و روزانه نزدیک به ۸۵ میلیون لیتر نفت‌گاز در بخش حمل‌ونقل توزیع شد و باید شرایط را طوری مدیریت می‌کردیم که در هیچ‌کدام از مجاری عرضه ما توقفی اتفاق نیفتد، بنابراین همکاران ما در مجموعه مدیریت پخش و توزیع فرآورده، اقدام‌هایی را انجام دادند و با مجاری عرضه و بخش‌های حمل‌ونقل همکاری کردند و خوشبختانه توانستیم ایام زمستان را مدیریت کنیم.

بحث افزایش قیمت بنزین مطرح نیست / محدودیت کارت سوخت در کلانشهرها اجرایی نمی‌شود

وی در پاسخ به پرسشی درباره قیمت بنزین گفت: هیچ بحثی از افزایش قیمت بنزین در بودجه مطرح نشده است.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی درباره اخباری درباره محدودیت کارت‌های هوشمند سوخت گفت: موضوع مطرح شده، محدودیت عرضه سوخت نیست و به این منظور که در فصول سرد سال، بتوانیم جابه‌جایی سوخت را در همه بخش‌ها انجام دهیم، اقدام‌هایی در بعضی از مناطق پیش‌بینی شده است که شامل کلانشهرها نیست.

سالاری با تأکید بر انجام پیش‌بینی‌های لازم برای تأمین مطلوب سوخت در ایام نوروز بیان کرد: پیش‌بینی لازم در این باره انجام شده است. کارت سوخت به اندازه کافی پیش‌بینی شده است تا بتوانیم شخصی‌سازی را انجام دهیم. کسانی که به هر عنوانی فاقد کارت سوخت هستند، باید از طریق پلیس درخواست دهند، همچنین نرم‌افزار تازه‌ای نیز به این منظور پیش‌بینی شده است تا کارت‌های جامانده در جایگاه‌های عرضه سوخت در مدت زمان کوتاهی به دست مردم برسد.

وی با اشاره به اینکه در بخش جایگاه‌ها هماهنگی خوبی انجام شده است که بخش تعمیرات کارت‌خوان‌ها، مشکلی در ایام نوروز نداشته باشیم و سوخت‌گیری به‌موقع انجام شود، گفت: کارت سوخت موردنیاز جایگاه‌ها تأمین شده است و افرادی که فاقد کارت سوخت هستند، می‌توانند از کارت سوخت جایگاه‌دار استفاده کنند.

سهمیه بنزین نوروزی مطرح نیست

معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش همچنین در پاسخ به پرسشی درباره مطرح بودن سهمیه بنزین نوروزی گفت: پیش‌بینی سهمیه بنزین نوروزی انجام نشده است.

سالاری درباره پیش‌بینی درباره روند مصرف بنزین در ایام نوروز سال ۱۴۰۲ بیان کرد: مصرف بنزین در ایام عید با توجه به حرکت مسافران، در روزهای مختلف متفاوت است، اما امسال با توجه به مصادف شدن ایام نوروز با ماه مبارک رمضان، احتمال دارد مصرف مقداری متفاوت باشد.

وی میانگین مصرف کنونی بنزین کشور را حدود ۱۰۴ میلیون لیتر در روز اعلام کرد.

کد خبر 469433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =