ضریب ایمنی، زیست محیطی و عملیاتی پایانه میعانات گازی پارس جنوبی افزایش یافت

سرپرست شرکت پایانه‌های نفتی ایران از تعویض هوزهای گوی شناور شماره ۲ پایانه میعانات گازی پارس جنوبی خبر داد و گفت: با انجام این مهم، ضریب ایمنی، زیست محیطی و عملیاتی پایانه پارس جنوبی افزایشی خیره‌کننده یافت.

به گزارش شانا به نقل از شرکت پایانه‌های نفتی ایران، عباس غریبی گفت: با توجه به اهمیت تولید پایدار گاز کشور و صادرات میعانات گازی، آماده به‌کار بودن تجهیزات مرتبط با عملیات پهلودهی، بارگیری و اندازه‌گیری از مهم‌ترین دغدغه‌های این پایانه است و همواره تأکید شده بود که با انجام تعمیرات به‌موقع و پیشگیرانه از بروز هرگونه تأخیر در عملیات پهلودهی و بارگیری نفت‌کش‌ها جلوگیری شود.

وی افزود: با تعویض هوزهای مورد نظر از ایجاد هرگونه نشتی و آلودگی زیست محیطی جلوگیری می‌شود، همچنین با انجام این عملیات ضریب ایمنی تأسیسات و فرآیند بارگیری افزایش یافت.

غلامحسین گرامی، رئیس پایانه میعانات گازی پارس جنوبی نیز گفت: این هوزها در اثر سپری‌ شدن عمر مفید، همچنین فرسایش ماهیت عملیاتی پس از انجام بازرسی‌های لازم و بررسی عملکرد آنها، تعویض سه شاخه هوز لاستیکی گوی شناور شماره ۲ در دستور کار تیم عملیاتی و فنی این پایانه قرار گرفت.

وی درباره این عملیات توضیح داد: ابتدا میعانات گازی درون هوزها در کشتی تخلیه شد تا امکان تعویض هوزها میسر شود، در ضمن پنجم اسفند ماه با انجام یک عملیات ۱۲ ساعته سه‌ شاخه هوز انتهایی در دو رشته هوز تعویض و بلافاصله گوی شناور مذکور عملیاتی شد تا ضمن رضایت مشتریان نفتی، پایداری و تولید مستمر گاز کشور در زمستان تحقق یابد.

کد خبر 469507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =