جایزه تعالی ابزاری کارآمد برای توسعه پایدار صنعت پتروشیمی

رئیس شورای سیاست‌گذاری جایزه تعالی پتروشیمی گفت: شرکت ملی صنایع پتروشیمی با همکاری هلدینگ‌ها و شرکت‌های بزرگ پتروشیمی برنامه جدیدی برای جایزه تعالی سازمانی دارد و تلاش می‌کند الگوی تعالی سازمانی در سطح زنجیره ارزش پتروشیمی گسترش یابد و به‌ ابزاری کارآمد برای توسعه پایدار و رو به رشد صنعت پتروشیمی تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار شانا، علی‌محمد بساق‌زاده امروز (یکشنبه، هفتم اسفندماه) در نهمین جشنواره جایزه تعالی صنعت پتروشیمی که با شعار «دانش‌محوری، سرآمدی، توسعه پایدار» برگزار شد، اظهار کرد: امروزه بیشتر کشورهای توسعه‌یافته دنیا با تکیه بر الگوهای علمی، جوایزی را در سطح ملی و منطقه‌ای ایجاد کرده‌اند که محرک سازمان‌ها و کسب‌وکارها در تعالی، رشد و ارزش‌آفرینی است.

وی افزود: برگزاری این جوایز و استفاده از مدل‌های علمی روز دنیا، خطوط راهنمایی برای سازمان‌ها ایجاد می‌کنند تا پیشرفت‌ها و عملکرد خود را در زمینه کیفیت و سرآمدی سازمانی اندازه‌گیری کنند و با تکیه بر نقاط قوت خود ضمن شناسایی و رفع فرصت قابل بهبود، در مسیر سرآمدی گام بردارند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری جایزه تعالی پتروشیمی با اشاره به اینکه صنعت بزرگ و ارزش‌آفرین پتروشیمی ایران از نظر سطح فناوری، پیچیدگی فرآیندها، خلق ارزش افزوده و اشتغال‌آفرینی، جایگاهی ویژه‌ دارد، ادامه داد: توسعه پایدار این صنعت، نیازمند توجه همه مدیران این صنعت به استفاده از سیستم‌های نو مدیریتی مانند الگوی جایزه تعالی دارد تا از طریق ارزیابی‌های به‌طور کامل علمی، به نقاط قوت، همچنین فرصت‌های قابل بهبود سازمان خود پی ببرند.

بساق‌زاده با تأکید بر اینکه صِرف حضور در جایزه تعالی صنعت پتروشیمی و استقبال از ارزیابان جایزه تعالی در سازمان خود و دریافت لوح سپاس یا تندیس از دبیرخانه، هدف اصلی مدل تعالی سازمانی محقق نخواهد شد، گفت: باید به این مدل و ظرفیت‌های آن مانند یک فرصت و آینه‌ای که روبه‌روی ما قرار دارد، نگاه کنیم.

وی ضمن درخواست از مدیران مبنی بر اینکه به‌صورت ویژه پروژه‌های بهبود تعریف‌شده بر اساس گزارش‌های بازخورد را پایش کنند، تصریح کرد: از دبیرخانه جایزه تعالی انتظار دارم پس از پایان این دوره از جایزه به‌صورت فعال در بازدیدها و مکاتباتی که با شرکت‌ها دارند وضع مسیر تعالی شرکت‌ها و به‌ویژه پروژه‌های بهبود آنها را پایش کنند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری جایزه تعالی پتروشیمی  افزود: دبیر جایزه و همکاران ایشان باید در خودارزیابی شرکت‌ها نقش فعال داشته باشند، ضمن اینکه مسیر تعالی شرکت‌ها را پایش می‌کنند، از نظر آموزشی و مشاوره‌ای به مدیران تعالی شرکت‌ها کمک کنند.

بساق‌زاده اظهار کرد: بر اساس تأکید معاون وزیر و مدیرعامل شرکت‌ملی صنایع پتروشیمی، توانمندسازی داخلی و ایجاد بانک اطلاعاتی شاخص‌های صنعت پتروشیمی و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و ساخت داخل، سرلوحه نهمین دوره جایزه تعالی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه بقای جایزه بر اعتماد شرکت‌ها و ارائه گزارش‌های مفید و مؤثر بستگی دارد، گفت: مدیران سازمان‌ها هدفشان از حضور در این جایزه  فقط گرفتن تندیس و لوح سپاس نیست، آنها به‌دنبال یافتن نقاط قابل بهبود و نقاط قوت خود هستند تا بتوانند نقش پایداری در صنعت ایفا کنند.

 رئیس شورای سیاست‌گذاری جایزه تعالی پتروشیمی ادامه داد: شرکت ملی صنایع پتروشیمی با همکاری هلدینگ‌ها و شرکت‌های بزرگ پتروشیمی برنامه جدیدی برای جایزه تعالی سازمانی خواهد داشت و تلاش می‌کند الگوی تعالی سازمانی در سطح زنجیره ارزش پتروشیمی گسترش یافته و به‌عنوان ابزاری کارآمد برای توسعه پایدار و رو به رشد صنعت پتروشیمی تبدیل شود.

کد خبر 469564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =