تحقق دیپلماسی موفق فناوری در دولت سیزدهم

مدیرعامل شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی گفت: یکی از موفقیت‌های دولت سیزدهم دیپلماسی فناوری است که با صادرات کاتالیست‌های صنعت نفت و ارائه لایسنس به کشورهای منطقه به یک دیپلماسی موفق دست یافته است.

به گزارش خبرنگار شانا، مجید دفتری امروز (یکشنبه، هفتم اسفندماه) در نهمین جشنواره جایزه تعالی صنعت پتروشیمی که با شعار «دانش‌محوری، سرآمدی، توسعه پایدار» برگزار شد، با اشاره به پروژه بومی‌سازی کاتالیست استراتژیک روپک از سوی شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی اظهار کرد: این کاتالیست در پتروشیمی اراک استفاده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی از سال ۷۳ آغاز به‌کار کرد، گفت: هم‌اکنون این شرکت در مسیر توسعه فناوری و تجاری‌سازی دستاوردها حرکت می‌کند.

مدیرعامل شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی با اشاره به اینکه لایسنس بومی می‌تواند نیاز تولیدکنندگان داخلی را تأمین کند، تصریح‌ کرد: کل کاتالیست‌های صنعت ۹۹ نوع است که یک‌هزار و ۱۹۲ میلیون دلار ارزش دارد و بومی‌سازی ۸۴ نوع انجام شده و ۱۵ نوع باقی‌مانده تا پایان دولت سیزدهم بومی‌سازی می‌شود.

دفتری با اشاره به اینکه هم‌اکنون از نظر وزنی ۹۸ درصد کاتالیست‌های صنعت نفت در داخل کشور تولید می‌شود، گفت: یکی از موفقیت‌های دولت سیزدهم دیپلماسی فناوری است که با صادرات کاتالیست‌های صنعت نفت و ارائه لایسنس به کشورهای منطقه به یک دیپلماسی موفق دست یافته است.

کد خبر 469567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =