بررسی رابطه بین ایفای نقش مسئولیت اجتماعی و توسعه‌ پایدار

رابطه بین ایفای نقش مسئولیت اجتماعی و توسعه پایدار با تحقیقی در پروژه احداث خط لوله انتقال نفت خام ترش سبزآب - ری بررسی شد.

به گزارش شانا، این مطالعه که به همت سیدعلی حسینی از کارکنان شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی انجام شده است، با هدف تحلیل رابطه‌ بین ایفای نقش مسئولیت اجتماعی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران با توسعه‌ پایدار انجام گرفته است. تحقیق به‌صورت پیمایش کمی انجام شده و جامعه آماری همه مدیران، کارکنان و کارمندان رسمی و غیررسمی مرتبط با طرح‌ها و پروژه‌ها و نیز مهندسان، ناظران و عوامل مرتبط با پیاده‌سازی طرح احداث خط لوله انتفال نفت خام ترش سبزآب‌ - ری بوده است.

روش نمونه‌گیری در این تحقیق به صورت نمونه‌گیری غیراحتمالی انجام شده است و ۳۰۰ نفر از افراد سازمانی به‌عنوان نمونه در دسترس در بخش انتخاب شده‌اند و نتایج حاصل از آن نشان می‌دهد سیاست‌گذاران، طراحان، پیمانکاران و مجریان طرح احداث خط لوله نفت خام ترش سبزآب - ری، باید اهداف مرتبط با مسئولیت اجتماعی را از سه منظر «شرکت‌ها»، «استانداردها» و «مردم» دنبال کنند تا به حداکثر کارآیی برسند.

در بخشی از مقدمه این تحقیق آمده است: «مدیران شرکت‌های تجاری جهان، امروزه بیش از هر زمان در جست‌وجوی بنیادهای توسعه پایدار هستند. از این‌ رو، نقش سازمان‌های فعال در توسعه پایدار روز به‌ روز بیشتر مورد توجه صاحبنظران و دست‌اندرکاران جوامع بشری قرار گرفته است. از دیدگاه این افراد نبود توجه و پایبندی سازمان‌ها و مدیران تابع به وظیفه و مسئولیت اجتماعی‌شان یکی از مسائل و مشکلات اجتماعی است که می‌تواند توسعه پایدار را با مشکل روبه‌رو کند.»

متن کامل این تحقیق را از اینجا بخوانید.

کد خبر 469573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =