ثبت بالاترین تعداد کاهش دکل‌های حفاری نفت و گاز آمریکا از ژوئن ۲۰۲۰

شرکت خدمات انرژی بیکرهیوز اعلام کرد تعداد کاهش دکل‌های نفت و گاز شرکت‌های حفاری آمریکا در یک ماه به بالاترین سطح از ژوئن ۲۰۲۰ رسیده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، شرکت بیکر هیوز روز جمعه (پنجم اسفندماه) در گزارشی اعلام شرکت‌های حفاری آمریکا در فوریه امسال بالاترین رقم کاهش شمار دکل‌های نفتی را در یک ماه از ژوئن ۲۰۲۰ ثبت کردند و تعداد دکل‌های گازی به کمترین رقم از آوریل رسید.

شرکت خدمات انرژی بیکر هیوز در تازه‌ترین گزارش هفتگی خود آورده است: تعداد دکل‌های نفت و گاز که نشان‌دهنده اولیه تولید در آینده به‌شمار می‌رود، در هفته منتهی به ۲۴ فوریه (جمعه، پنجم اسفندماه) با هفت دستگاه کاهش به عدد ۷۵۳ رسید.

بر اساس اعلام بیکر هیوز، با وجود کاهش این هفته، مجموع دکل‌ها نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۰۳ دستگاه معادل ۱۵.۸ درصد افزایش داشته است.

تعداد دکل‌های نفتی آمریکا در هفته یادشده با هفت دستگاه کاهش به ۶۰۰ دستگاه رسید، این در حالی است که شمار دکل‌های گازی بدون تغییر با یک دستگاه کاهش به ۱۵۱ دستگاه رسید.

مجموع دکل‌های نفت و گاز آمریکا در ماه فوریه ۱۸ دستگاه کاهش یافت و برای سومین ماه پیاپی برای نخستین بار از ژوئیه ۲۰۲۰ با روند کاهشی روبه‌رو شد.

تعداد دکل‌های نفتی در ماه فوریه امسال ۹ دستگاه کاهش یافت، در حالی که تعداد دکل‌های گازی با ۹ دستگاه کاهش در ماه فوریه ۲۰۲۳ بزرگ‌ترین کاهش ماهانه خود از آوریل ۲۰۲۰ را ثبت کرد.

قیمت نفت خام شاخص دبلیوتی‌آی آمریکا پس از افزایش حدود ۷ درصدی در سال ۲۰۲۲، تاکنون حدود ۵.۳ درصد کاهش داشته است، در همین حال، پس از افزایش حدود ۲۰ درصدی در سال گذشته میلادی، در سال جاری میلادی تاکنون حدود ۴۵ درصد کاهش یافته است.

انتظار می‌رود کاهش قیمت‌های انرژی بر فعالیت‌های حفاری تأثیر بگذارد، این در حالی است که عملیات حفاری پس از بحران شیوع ویروس عالم‌گیر کرونا در حال طی کردن روند تدریجی بهبود است، اما به‌دلیل افزایش هزینه‌های نیروی کار و تجهیزات بسیاری از شرکت‌ها همچنان بیشتر بر بازگشت پول به سرمایه‌گذاران و پرداخت بدهی به جای افزایش تولید متمرکز بودند.

بسیاری از تحلیلگران گفته‌اند تولیدکنندگان مجبور خواهند بود برای جلوگیری از مازاد عرضه در بازار گاز که پیش‌تر باعث رسیدن قیمت گاز در بازار آتی به پایین‌ترین سطح در ۲۹ ماه گذشته شده بود، تعداد دکل‌های حفاری گاز را در سال جاری میلادی کاهش دهند.

کد خبر 469574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =