تولید و فروش نفت سال‌ آینده تراز می‌شود

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بیش از آنچه درباره توان فروش نفت ایران گفته می‌شود، توان تولید و صادرات داریم، گفت: سال آینده نفت بر اساس ظرفیت تولید و مقدار فروش، تراز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار شانا، محمدباقر قالیباف در نشست علنی امروز (دوشنبه، هشتم اسفندماه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی جزئیات لایحه بودجه ۱۴۰۲، در پاسخ به تذکر نماینده قزوین که ارقام مندرج در بودجه در حوزه تولید و فروش نفت را غیرواقعی دانسته و از ناترازی عملیاتی بودجه انتقاد کرده بود، اظهار کرد: در حوزه تراز عملیاتی بودجه و ناترازی بانک‌ها باید دقت کنیم تا مباحث مربوط به رشد نقدینگی اصلاح شود.

وی با اشاره به ارقامی که این نماینده مجلس درباره توان تولید نفت و صادرات آن اعلام کرد، افزود: هم‌اکنون بیش از این عدد که گفتید و من نمی‌خواهم بگویم، نفت صادر می‌شود. ظرفیت تولید نفت ما حداقل ۶۰۰ هزار بشکه بیش از عددی است که شما گفتید.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بی‌شک و بر اساس ظرفیت تولید و مقدار فروش، عدد ۶۰۰ هزار بشکه را با هر کدام از موارد برشمرده شده جابه‌جا کنیم. این مسئله متعادل خواهد شد بنابراین در این مسائل نباید به حق مجلس ظلم شود.

قالیباف اظهار کرد: با این حال حرف شما در زمینه مسائل اساسی و اقتصادی درست است.

کد خبر 469654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =