دولت مردمی در مدت کوتاهی توانست فروش نفت را افزایش دهد

رئیس‌جمهوری گفت: دولت مردمی در مدت کوتاهی توانست فروش نفت را افزایش دهد، روابط و تجارت خارجی را احیا کند و در عرصه داخلی نیز برای رفع ناترازی‌ها در زیرساخت‌های آب، برق و گاز گام‌های جدی بردارد.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، سیدابراهیم رئیسی امروز (دوشنبه، هشتم اسفندماه) در دیدار نمایندگان ولی‌فقیه و ائمه جمعه مراکز استان‌ها، در تشریح شرایط ویژه کشور به گزارش‌های منابع رسمی از شاخص‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور در دهه ۹۰ اشاره و اظهار کرد: کاهش مجموع نرخ رشد کشور، کاهش شدید فروش نفت و بازگشت درآمدهای آن، کسری بودجه ۴۸۰ هزار میلیارد تومانی، داغدار شدن روزانه حدود ۷۰۰ خانواده به دلیل شیوع کرونا و امثال آن از جمله مصادیق مشکلات پیش روی دولت مردمی در آغاز فعالیت بود که دولت سیزدهم با عزم به حل این مشکلات آغاز به‌کار کرد.

وی با اشاره به رسیدن نرخ رشد اقتصادی در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ به رقمی نزدیک به ۵ درصد افزود: دولت مردمی توانست در این مدت نرخ تورم را از ۵۹.۳ درصد به زیر ۴۰ درصد برساند، اما اجرای طرح عادلانه کردن پرداخت یارانه‌ها و حذف ارز ترجیحی که تکلیف قانونی بودجه ۱۴۰۱ بود، باعث افزایش دوباره نرخ تورم شد.

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه دولت با جلوگیری از کسری بودجه و کنترل افزایش نقدینگی، عوامل اصلی ایجاد تورم را مهار کرده است، تصریح کرد: دولت مردمی در مدت کوتاهی توانست فروش نفت را به سطح پیش از تحریم‌ها رسانده، روابط و تجارت خارجی را احیا کند و در عرصه داخلی نیز برای رفع ناترازی‌ها در زیرساخت‌های آب، برق و گاز قدم‌های جدی بردارد.

رئیسی از آغاز طراحی و اجرای راهکارهای مؤثر برای مدیریت بازار ارز و کنترل و تثبیت آن خبر داد و اظهار کرد: دولت با همه توان برای تداوم رشد اقتصادی کشور تلاش خواهد کرد.

کد خبر 469663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =