ایرانی‌ترین فاز پارس جنوبی در سفر رئیس‌جمهوری به بوشهر افتتاح می‌شود/ دولت برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین ندارد

سخنگوی دولت با بیان اینکه در سفر استانی رئیس‌جمهوری به بوشهر فاز ۱۴ میدان مشترک گازی پارس جنوبی به‌طور رسمی به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: در جریان این سفر ایرانی‌ترین فاز پارس جنوبی که نشان‌دهنده توان بالای داخلی است، به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش شانا، علی بهادری‌جهرمی امروز (سه‌شنبه، نهم اسفندماه) در نشست با خبرنگاران به سفر استانی رئیس‌جمهوری به بوشهر در پایان این هفته اشاره و اظهار کرد: در جریان این سفر فاز ۱۴ پارس جنوبی که ایرانی‌ترین فاز این میدان مشترک گازی و نشان‌دهنده توان بالای داخلی است، به بهره‌برداری رسمی می‌رسد.

وی افزود: با بهره‌برداری کامل از طرح توسعه فاز ۱۴ پارس جنوبی برداشت روزانه از این فاز به بیش از ۵۰ میلیون مترمکعب می‌رسد و ارزش فرآورده‌های صادراتی آن سالانه ۳.۵ میلیارد دلار برآورد می‌شود.

سخنگوی دولت با اشاره به بهره‌برداری از طرح‌های آب شیرین‌کن بوشهر در این سفر نیز تصریح کرد: طرح‌های مپنا با ظرفیت ۳۵ هزار و طرح وحدتیه با ظرفیت ۶۵۰۰ هزار مترمکعب در شبانه‌روز آب شرب پایداری را برای مردم بوشهر و چند روستای استان تأمین می‌کند.

بهادری‌جهرمی با بیان اینکه مرحله نخست خط آب‌رسانی سیراف به جم نیز پس از ۱۲ سال با کار جهادی دولت سیزدهم، در این سفر به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: این خط آب‌رسانی قرار است ۱۰ هزار مترمکعب آب از خط کوثر را به شهر جم و شهرک توحید این شهرستان برساند و عطش چند ساله مردم این شهر را برطرف کند.

برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین وجود ندارد

وی با بیان اینکه دولت همه تلاش خود را برای مدیریت تأمین و مصرف بنزین انجام می‌دهد، اظهار کرد: از مردم می‌خواهیم مانند همیشه همراهی خوبی در این زمینه داشته باشند تا در دوران سفرهای نوروزی نیز دچار مشکل نشویم. در این زمینه هم تأکید می‌کنم دولت به هیچ‌وجه برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین ندارد، بلکه برنامه‌ریزی برای تأمین سوخت پایدار در ایام نوروز مورد توجه است.

سخنگوی دولت در پاسخ به پرسشی درباره برنامه دولت برای مدیریت مصرف سوخت و احتمال کاهش امکان برداشت از کارت هوشمند سوخت، گفت: ما در حوزه‌های انرژی ناترازی‌هایی در تولید و مصرف داشتیم که دولت برنامه‌هایی برای رفع آن داشته که قلب اصلی آن برنامه همراهی دولت و ملت برای مدیریت مصرف است. از مردم برای مدیریت مصرف برق و گاز سپاسگزاریم و در تنش‌های آبی هم شاهد همین همراهی در استان‌های درگیر بودیم و از آن عبور کردیم.

کد خبر 469693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =