بی‌پی انتشار گزارش بررسی آماری انرژی جهان را متوقف می‌کند

شرکت بی‌پی انگلیس پس از ۷۰ سال به انتشار گزارش سالانه بررسی آماری انرژی جهان پایان داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، شرکت انگلیسی بی‌پی تصمیم گرفته است پس از بیش از ۷۰ سال به انتشار گزارش سالانه بررسی آماری انرژی جهان پایان دهد و انتشار آن را به مؤسسه انرژی (EI) که یک نهاد صنعتی است واگذار می‌کند.

گزارش سالانه بررسی آماری انرژی بی‌پی از زمانی که نخستین بار در آوریل سال ۱۹۵۲ میلادی منتشر شد، منبع و مرجعی مناسب برای صنایع انرژی جهان بود که داده‌های دقیقی درباره تولید و مصرف جهانی نفت، گاز و زغال‌ سنگ ارائه می‌داد.

این گزارش در سال‌های اخیر با سرپرستی اسپنسر دیل، اقتصاددان ارشد توسعه یافت و داده‌هایی مربوط به انرژی‌های تجدیدپذیر و مواد معدنی مورد استفاده برای باتری‌ها در آن گنجانده شده است.

سخنگوی بی‌پی اعلام کرد: بی‌پی اکنون تصمیم گرفته است انتشار این گزارش را به مؤسسه انرژی (ئی‌آی) واگذار کند تا تمرکز، زمان و منابع گروه تحت سرپرستی اسپنسر دیل را برای تحقق اهداف برنارد لونی به‌منظور تغییر شرکت نفت و گاز به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر و کم‌کربن صرف کنند. 

بی‌پی و ئی‌آی در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند گزارش بررسی آماری انرژی امسال در ماه ژوئن منتشر خواهد شد.

رویترز نخستین بار در نوامبر ۲۰۲۲ میلادی از بررسی داخلی بی‌پی درباره آینده این گزارش خبر داده بود.

نیک ویث، مدیرعامل ئی‌آی به رویترز گفت: انتشار این گزارش به افزایش نقش ما به‌عنوان بازیگری مورد اعتماد و بی‌طرف در زمینه پدیده انتقال انرژی به جهان کمک می‌کند.

بی‌پی از گزارش تازه پشتیبانی خواهد کرد، در حالی که شرکت حسابداری کی‌پی‌ام‌جی (KPMG) و شرکت مشاور کرنی (Kearney) شریکان ئی‌آی خواهند بود و به تأمین مالی انتشارات کمک خواهند کرد.

جمع‌آوری داده‌ها برای این گزارش از سوی مرکز تحقیقات و سیاست‌گذاری اقتصاد انرژی در دانشگاه هریت‌وات ادامه خواهد یافت.

کد خبر 469716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =