چشم‌انداز «بندر امام نوین» تحقق درآمد ۲.۵ میلیارد دلاری است

مدیرعامل شرکت پتروشیمی بندر امام، چشم‌انداز «بندر امام نوین» را تحقق فروش سالانه ۲.۵ میلیارد دلاری و توسعه زنجیره ارزش محصولات از ۳۱ محصول به ۴۰ محصول متنوع مبتنی بر ۳ زنجیره ارزش شرکت عنوان کرد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت پتروشیمی بندر امام، سپهدار انصاری‌نیک در آیین اختتامیه ششمین جایزه ملی ۳۴۰۰۰ مدیریت منابع انسانی ایران که به میزبانی دانشگاه تهران برگزار و شرکت پتروشیمی بندر امام موفق به کسب نشان سیمین B4 این دوره از جایزه ملی شد، با پر اهمیت دانستن منابع انسانی اظهار کرد: منابع انسانی موضوعی بسیار ارزشمند و راهبردی در سازمان‌ها و جوامع است و علمِ رفتار سازمانی از قدرتمندترین ابزارهایی است که می‌تواند سازمان و جوامع را پویا کند و توسعه دهد.

وی همچنین علوم منابع انسانی را لازمه توسعه برشمرد و تصریح کرد: توسعه جوامع غربی مبتنی بر همین علوم روان‌شنیافته، به موتور محرکه جوامع غرب و توسعه‌یافته تبدیل شد و زمان یا جایی که نتوانستند روی این علوم کار کنند، توسعه‌ای انجام نشده است. در واقع توسعه جوامع و سازمان‌ها مبتنی بر توسعه رفتار سازمانی است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی بندر امام با اشاره به جایگاه این شرکت در اقتصاد کشور گفت: مجموعه بندر امام به عنوان یکی از شرکت‌هایی که نقش مهمی در اقتصاد کشور دارد، با ۸ هزار نیروی کار و دارا بودن ۱۶ کارخانه، ۳۱ محصول باارزش تولید و به بازارهای داخلی و خارجی صادر می‌کند.

انصاری‌نیک وجود پنج شرکت در این مجتمع را زیرساختی منحصربه‌فرد برای پتروشیمی بندر امام دانست و بیان کرد: پنجاهمین سالروز تأسیس پتروشیمی بندر امام در سال آینده است و به‌سوی ۵۰ سال دوم گام خواهیم برداشت که امیدواریم در نیم قرن دوم اهداف را با ابزارهای متعالی مانند جایزه ۴۳۰۰۰ منابع انسانی و جایزه تعالی صنعت پتروشیمی محقق کند.

وی چشم‌انداز «بندر امام نوین» را تحقق ۲.۵ میلیارد دلار فروش عنوان و تأکید کرد: در بندر امام نوین، چشم‌اندازمان را به سمت موفقیت‌های بزرگ تعریف کرده‌ایم تا طی پنج سال آینده، ظرفیت فروش محصولات را از ۱.۲ میلیارد دلار به ۲‌.۵ میلیارد برسانیم و زنجیره ارزش محصولات را از ۳۱ محصول به ۴۰ محصول متنوع مبتنی بر ۳ زنجیره ارزش که هم‌اکنون در بندر امام وجود دارد، توسعه دهیم.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی بندر امام با اشاره به ممیزی‌های انجام‌شده عنوان کرد: تعهد ما بر اساس آموخته‌های مدل ۳۴۰۰۰ که یک الگوی ناشی از تفکر دانشمندان علوم سازمان و منابع انسانی بوده تا بتوانیم به سمت اهداف سازمان حرکت کنیم و پتروشیمی بندر امام را به‌عنوان سازمانی پیشرو که الگوی متعالی در مدیریت منابع انسانی داشته باشد، پیش ببریم.

انصاری‌نیک تأکید کرد: ما به جلو گام برداشته‌ایم و موفقیت‌های بزرگی را کسب کرده‌ایم و طبق آمارها و معیارهای مدل، در چند دوره گذشته موفق به کسب نمرات بالاتر از میانگین سازمان‌های کشور شده‌ایم و هدف‌گذاری ما این است تا به سطح تعالی الگو پیش برویم و از سطح بهینه به سطح متعالی برسیم‌.

وی در پایان همگرایی اهداف سازمان و کارکنان را ضروری دانست و بیان کرد: در واقع علوم منابع انسانی و رفتار سازمانی کمک می‌کند رفتار مشترک سازمان و کارکنان را پایه‌ریزی و همگرا کنیم تا در واقع توسعه و پویایی سازمان دست یابیم.

در آیین اختتامیه ششمین دوره جایزه ملی ۳۴۰۰۰ مدیریت منابع انسانی در دانشگاه تهران، منابع انسانی پتروشیمی بندر امام بر اساس ۱۴ فرآیند و ۱۲ نگرش منطبق با سطوح بلوغ استاندارد ۳۴۰۰۰ ارزیابی شد که این ارزیابی‌ها با نتایج بسیار مطلوب همراه و این شرکت برای نخستین بار موفق شد در بزرگ‌ترین رویداد منابع انسانی کشور نشان سیمین B4 و رتبه نخست را در میان همه شرکت‌های کشور به دست آورد.

کد خبر 469732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =