بوشهر در حوزه انرژی در کشور و شاید منطقه حرف نخست را می‌زند

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه بوشهر در حوزه انرژی حرف اول را در کشور و شاید در منطقه می‌زند، گفت: بوشهر در حوزه‌های دیگر هم می‌تواند سرآمد باشد، در حوزه اقتصاد دریا، اقتصاد کشاورزی و در بسیاری زمینه‌های دیگر بوشهر از جایگاه مهمی برخوردار بوده و از همه مهم‌تر مردمی پرتلاش دارد.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، سید ابراهیم رئیسی امروز (پنجشنبه، ۱۱ اسفندماه) در بدو ورود به استان بوشهر به‌منظور انجام دومین سفر استانی دولت مردمی و در فرودگاه خلیج فارس عسلویه در گفت‌وگو با خبرنگاران، ضمن تبریک ایام و اعیاد شعبانیه اظهار کرد: استان بوشهر ظرفیت‌های بسیاری دارد که یکی از آنها ظرفیت‌ها نیروی انسانی کارآمد این استان است.

وی با بیان اینکه بوشهر در حوزه انرژی حرف اول را در کشور و شاید در منطقه می‌زند، افزود: نسبت به حوزه‌های دیگر هم بوشهر استانی است که می‌تواند سرآمد باشد. در حوزه اقتصاد دریا، در حوزه اقتصاد کشاورزی و در بسیاری زمینه‌های دیگر بوشهر از جایگاه مهمی برخوردار بوده و از همه مهم‌تر مردمی پرتلاش دارد.

رئیس‌جمهوری با اشاره به اینکه در سفر دور اول به استان بوشهر به‌دلیل شیوع کرونا نتوانستیم آنچنان که بایسته و شایسته است خدمت مردم باشیم و به مناطق مختلف سفر کنیم، تصریح کرد: زمان این سفر مقداری بیشتر است تا بتوانیم به مناطق مختلف استان از جمله پارس جنوبی، عسلویه و کنگان سفر کنیم.

رئیسی اظهار کرد: افزون بر بازدید از پروژه‌ها، در دور نخست سفرها امکان برگزاری دیدارهای مردمی فراهم نبود، اما در این سفر دیدارهای مردمی هم خواهیم داشت.

وی گفت: در این سفر هم مصوبه‌های سفر پیشین را پیگیری خواهیم کرد تا ببینیم تا چه اندازه به نتیجه رسیده و هم موارد تازه و نیازهای مهمی که با نظرخواهی از مسئولان استان بررسی شده است، مورد توجه قرار خواهد گرفت.

رئیس‌جمهوری صبح امروز در سومین مقصد از دور دوم سفرهای استانی دولت مردمی با استقبال غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه بوشهر و احمد محمدی‌زاده، استاندار بوشهر از طریق فرودگاه خلیج فارس عسلویه وارد استان بوشهر شد.

رئیسی در این سفر پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی را به‌عنوان ایرانی‌ترین فاز این مجتمع عظیم گازی افتتاح خواهد کرد. پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی آخرین مجتمع پالایشگاهی در حال توسعه پارس جنوبی است که مراحل ساخت و راه‌اندازی آن از سوی شرکت نفت و گاز پارس به نمایندگی از شرکت ملی نفت ایران توسط مجموعه‌ای از پیمانکاران داخلی به رهبری سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) انجام شده است.

مجتمع پتروشیمی پارس گلایکول با ظرفیت تولید سالانه بیش از ۵۵۰ هزار تن، واحد دوم از مجموعه ASU2 (واحد هوای فشرده) شرکت دماوند انرژی عسلویه، مخازن نه‌گانه فاز دوم مخازن سبز پتروشیمی عسلویه با ظرفیت ذخیره‌سازی ۴۱۴ هزار مترمکعب فرآورده‌های پتروشیمیایی، واحد دوم نیروگاه سیکل ترکیبی بعثت هم از جمله طرح‌های توسعه‌ای است که امروز به دستور رئیس‌جمهوری به بهره‌برداری می‌رسند.

افتتاح آب‌شیرین‌کن شماره ۲ بوشهر، دیدار با مردم این شهر و مردم شهرستان خورموج، دیدار با علمای شیعه و اهل سنت استان بوشهر، نشست تخصصی با سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی استان بوشهر و شرکت در نشست توسعه و سرمایه‌گذاری استان بخشی از برنامه‌های سفر دو روزه رئیسی به استان بوشهر است.

وزیر نفت، علی‌اکبر محرابیان وزیر نیرو، بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، احمد وحیدی وزیر کشور، پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان، محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور و غلامحسین اسماعیلی رئیس دفتر رئیس‌جمهوری، رئیسی را در این سفر همراهی می‌کنند.

رئیسی همچنین در پایان این سفر در نشست خبری با اصحاب رسانه نتایج و دستاوردهای سفر دوم دولت مردمی به استان بوشهر را تشریح می‌کند.

رئیس‌جمهوری مهرماه پارسال در قالب دور نخست سفرهای استانی به همراه جمعی از وزرا و معاونان خود به استان بوشهر سفر کرده بود.

کد خبر 469785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =