وزیر نفت اهتمام جدی برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام دارد

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: خوشبختانه وزیر نفت اهتمام جدی برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام دارد که فاز ۱۴ پارس جنوبی نیز جزو این طرح‌ها بود.

به گزارش خبرنگار شانا، مالک شریعتی‌نیاسر با حضور در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری به بهره‌برداری از فاز ۱۴ پارس جنوبی اشاره و اظهار کرد: از دولت سیزدهم و شخص وزیر نفت برای بهره‌برداری از فاز ۱۴ پارس جنوبی قدردانی می‌کنم. خوشبختانه وزیر نفت اهتمام جدی برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام دارد که این پروژه نیز جزو این طرح‌ها بود.

وی با بیان اینکه تکمیل فاز ۱۴ پارس جنوبی بیش از ۱۰ سال تأخیر داشته است، افزود: تأخیر در بهره‌برداری از فاز ۱۴ پارس جنوبی ۳۰ میلیارد دلار عدم‌النفع داشته است که مشکلاتی برای کشور ایجاد کرد که نمونه آن زمستان امسال و بحث ناترازی گاز بود.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: اگر تولید گاز افزایش نیابد و مصرف مهار نشود دچار مشکل خواهیم شد که خوشبختانه دولت در این زمینه اهتمام جدی دارد.

شریعتی‌نیاسر اظهار کرد: بهره‌برداری از پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی به تولید فرآورده‌های فرعی که ارزش صادراتی بالایی نیز دارند، کمک خواهد کرد.

وی به موضوع جمع‌آوری گازهای همراه نفت نیز اشاره و عنوان کرد: باید در زمینه جمع‌آوری گازهای مشعل کار ویژه‌ای انجام شود زیرا مردم مناطق نفت‌خیز صبورانه به توسعه فازهای مختلف پارس جنوبی کمک کرده‌اند و آثار مخرب آن را به جان خریده‌اند.

کد خبر 469869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =