روند تکمیل طرح «ایران ال‌ان‌جی» با بازدید رئیس‌جمهوری شتاب می‌گیرد

رئیس هیئت‌مدیره شرکت مایع‌سازی گاز طبیعی ایران گفت: بازدید رئیس‌جمهوری و تمهیدهای تازه سبب شتاب‌بخشی بر تکمیل طرح «ایران ال‌ان‌جی» می‌شود.

به گزارش شانا به نقل از صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت، دین‌محمد ایمانی با اشاره به بازدید سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری از پروژه «ایران ال‌ان‌جی» در پارس جنوبی اظهار کرد: بازدید رئیس‌جمهوری، وزیر نفت و هیئت همراه و صدور دستورهای لازم درباره تأمین خوراک از فازهای پارس جنوبی و تسهیل تامین منابع، سبب اطمینان‌بخشی و شتاب‌بخشی بر روند ساخت و تکمیل پروژه ایران ال‌ان‌جی خواهد شد.

وی افزود: تأمین خوراک از پارس جنوبی به دلیل طراحی واحدهای شیرین‌سازی و مایع‌سازی براساس مشخصات فنی گاز پارس جنوبی که در بازدید تصریح شد، یکی از عوامل قوام پروژه و به بهره‌برداری رساندن آن در زمان پیش‌بینی‌شده است.

رئیس هیئت‌مدیره شرکت مایع‌سازی گاز طبیعی ایران تصریح کرد: با راه‌اندازی این طرح، سالانه حدود ۴ میلیارد دلار درآمد ارزی برای کشور محقق می‌شود و سبب تقویت توان اقتصادی کشور، تامین منافع سهامداران و ارزآوری خواهد شد.

براساس این گزارش، رئیس جمهوری که روز (پنجشنبه، ۱۱ اسفندماه) در جریان دور دوم سفرهای استانی دولت مردمی به استان بوشهر سفر کرد، از فرآیند تکمیل پروژه مایع‌سازی گاز طبیعی ایران (ایران ال‌ان‌جی) نیز بازدید کرد و با توضیحات مدیران این پروژه در جریان وضع اجرای این طرح قرار گرفت.

این پروژه در ۲۰۰ هکتار مساحت با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی، شامل دو ردیف عملیاتی تولید ال‌ان‌جی و به ظرفیت کل سالانه ۱۰,۸ میلیون تن است که افزون بر گاز طبیعی مایع شده (ال‌ان‌جی) محصولات دیگری مانند ال‌پی‌جی، میعانات گازی و سولفور نیز تولید می‌کند.

کد خبر 469924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =