عملیات اجرایی مهندسی، خرید و نصب تجهیزات پتروشیمی ابن‌سینای اندیمشک آغاز شد

عملیات اجرایی مهندسی، خرید و نصب تجهیزات (EPC) پتروشیمی ابن‌سینای اندیمشک همسو با تکمیل زنجیره ارزش آغاز شد.

به گزارش شانا به نقل از شـرکت صنـایع پتـروشیمی خلیـج فـارس، عبدالعلی عـلی‌عسـکری، مدیرعامل شـرکت صنـایع پتـروشیمی خلیـج فـارس، امروز (یکشنبه، ۱۳ اسفندماه) در این آیین که با حضور   فریدون حسنوند، رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران ملی و محلی برگزار شد،  اظهار کرد: به‌صورت ویژه از کار و تلاش جهادی برای تکمیل پروژه پتروشیمی ابن‌سینای اندیمشک حمایت می‌کنیم و امیدواریم تا ۳۶ ماه آینده شاهد بهره‌برداری از این پروژه باشیم. 

وی افزود: پتروشیمی ابن‌سینای اندیمشک، معبر صنایع پایین‌دستی است و با توجه به قابلیت‌های منطقه، فازهای بعدی و صنایع پایین‌دستی در این منطقه ایجاد می‌شود.

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با اشاره به موقعیت و جایگاه ممتاز هلدینگ خلیج فارس به عنوان یک ساختار به نام، مقتدر و متعلق به میلیون‌ها نفر از اقشار مختلف مردم ایران گفت: به‌واسطه ارتقای ۱۴ پله‌ای در رتبه جهانی، فروش ۶ میلیارد دلاری و حال خوب هلدینگ، خداوند بزرگ را شاکریم.

علی‌عسکری ادامه داد: پنج طرح شامل دو پروژه در ماهشهر و پروژه‌های پالایشگاه گاز هویزه خلیج فارس، مگاپروژه گچساران و فاز یک واحد آمونیاک هنگام با تکیه بر توان و دانش متخصصان ایرانی آماده بهره‌برداری هستند و در روزها و هفته‌های آینده راه‌اندازی و بهره‌برداری از آنها آغاز می‌شود.

وی همچنین با تبیین راهبرد اصلی و گام بلند هلدینگ خلیج فارس برای تکمیل زنجیره ارزش و توسعه صنایع پایین دستی گفت: ایران بزرگ، قابلیت کسب درآمد ۱۰۰ میلیون دلاری از این صنایع دارد و با در نظر گرفتن این هدف مهم، پارک‌های تخصصی در ١٣ نقطه کشور احداث می‌شود.

آمادگی برای توسعه صنایع پایین‌دست در اندیمشک

فریدون حسنوند، نماینده مردم اندیمشک و رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین از نگاه ویژه آقای علی‌عسکری و همکاران به توسعه صنعت پتروشیمی به‌ویژه در استان خوزستان قدردانی کرد.

وی با اشاره به جایگاه هلدینگ خلیج فارس در توسعه صنعت پتروشیمی و سودآوری گفت: به پاس آغاز عملیات اجرایی مهندسی خرید و نصب تجهیزات پتروشیمی ابن‌سینای اندیمشک، قدردان زحمات و تلاش‌های شبانه‌روزی هلدینگ خلیج فارس هستیم.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تبیین مزیت‌های بی‌شمار شهرستان اندیمشک از جمله مردمان مشارکت جو در توسعه، زمین‌های مرغوب، آب فراوان، نیروی فنی و کار، قرارگرفتن در مسیر خط پلی‌اتیلن و کریدور جنوب به شمال و محل تلاقی سه استان خوزستان، ایلام و لرستان از آمادگی برای توسعه صنایع پابین دست در این منطقه خبر داد.

احداث این طرح ١٥ هزار میلیارد تومانی با راه‌اندازی واحد اتیلن اکساید و یوتیلیتی، سرویس‌های جانبی و تصفیه‌خانه پساب، برای حدود ۱۵۰۰ نفر اشتغال‌آفرینی خواهد داشت.

کد خبر 469954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =