منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی تولیدکننده بذر و نهال درخت حرا می‌شود

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی از برنامه‌ریزی این سازمان برای تولید انبوه بذر و نهال درخت حرا و کاشت در خورهای منطقه خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، پیام برزگر در آیین آغاز عملیات اجرایی فاز دوم نهالستان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی و گرامیداشت روز درختکاری و هفته منابع طبیعی که با حضور امام جمعه و بخشدار بندر امام خمینی(ره)، مدیران عامل شرکت‌های دانش بنیان، روسای اداره منابع طبیعی و حفاظت محیط زیست شهرستان بندرماهشهر در نهالستان این سازمان برگزار شد، اظهار کرد: کاشت درخت و درخت‌کاری سنت پیامبر اعظم و از تاکیدات رهبر معظم انقلاب است و ما در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی باید سرآمد کاشت درخت، به ویژه درختان مثمر همانند نخل و ایجاد فضای سبز باشیم.

وی افزود: کاشت ۲۰۰ هزار اصله نهال حرا در خورهای شهرستان بندرماهشهر به همت شرکت‌های پتروشیمی و سازمان منطقه ویژه اقدام مثبتی برای افزایش سرانه فضای سبز و توسعه گردشگری شهرستان بود که امیدواریم در سال آینده با نهال تولید شده از نهالستان سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی فاز دوم کاشت را ادامه دهیم.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بیان کرد: سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با توسعه نهالستان در فاز دوم امکان تبدیل شدن به قطب تولید نهال حرا در کشور را دارد؛ گونه گیاهی‌ای که با اقلیم منطقه سازگاری کامل دارد و علاوه بر خواص محیط زیستی فراوان، زیبایی فوق العاده‌ای به خورهای شهرستان خواهد بخشید.

پتروشیمی‌ها جنگل‌های حرا را در شهرستان بندرماهشهر ایجاد کردند

حجت‌الله جلیلیان، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بندرماهشهر نیز در این آیین با اشاره به آغاز عملیات اجرایی کاشت ۲۰۰ هزار اصله نهال حرا با حمایت شرکت‌های پتروشیمی گفت: جنگل‌های مانگرو (حرا) شهرستان بندرماهشهر در استان خوزستان بی‌نظیر است. این گونه گیاهی از سوی پتروشیمی‌ها در منطقه کاشته شد و امروز با تولید بذر یک گونه بومی منطقه محسوب می‌شود.

وی افزود: تا قبل از کاشت حرا از سوی شرکت‌های پتروشیمی در منطقه، یک درخت حرا هم در منطقه نداشتیم اما امروز خوشبختانه شاهد ثمر دادن تلاش‌های چندین ساله برای کاشت این گونه گیاهی با ارزش هستیم.

سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی فراتر از الزامات قانونی به محیط زیست اهمیت می‌دهد

ایرج سلیمانی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بندرماهشهر نیز در این آیین اظهار کرد: سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی اقدام‌های خوبی در زمینه حفاظت از محیط زیست و همچنین افزایش فضای سبز داشته است.

وی افزود: این سازمان فراتر از الزامات قانونی به محیط زیست اهمیت می‌دهد و بر اساس آمارها بیش از ۱۵ درصد از مساحت منطقه را به فضای سبز اختصاص داده است و این مقدار هم با برنامه‌ریزی انجام شده افزایش می‌یابد که شایسته تقدیر است.

کد خبر 470119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =