پتروشیمی‌های ماهشهر ۳۴ تفاهم‌نامه همکاری با دانش‌بنیان‌ها امضا کردند

رویداد فناورانه «پتروفن زون» که برای نخستین بار در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی برگزار شد، با انعقاد ۳۴ تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت‌های بزرگ تولیدکننده محصولات پتروشیمی در این منطقه به کار خود پایان داد.

به گزارش شانا به نقل از سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، اختتامیه رویداد فناورانه پتروفن زون با حضور مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، معاون اقتصادی استاندار خوزستان، رئیس پارک علم و فناوری خوزستان، رئیس شبکه ملی فن بازار کشور، مدیران عامل شرکت‌های دانش بنیان، مدیران عامل شرکت‌های پتروشیمی کارون، شهید تندگویان، فجر و اروند، ریاست دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان و بندر ماهشهر و چهره‌های علمی استانی و کشوری و بسیاری از مدیران و روسای شرکت‌های پتروشیمی منطقه ویژه در سالن شهید همدانی این سازمان برگزار شد.

در این رویداد فناورانه از میان ۵۲۷ رزومه ارسالی از سوی شرکت‌های دانش‌بنیان و پس از فرآیند مصاحبه تخصصی از سوی یک شرکت شتاب‌دهنده خوزستانی، بیش از ۲۰ شرکت از ۱۷ استان کشور انتخاب شده که موفق به انعقاد ۳۴ تفاهم‌نامه با پنج شرکت بزرگ تولیدکننده محصولات پتروشیمی برای حل تقاضاهای فناورانه آنها در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی شدند.

پیام برزگر، مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در اختتامیه رویداد پتروفن زون اظهار کرد: همسو با تحقق شعار سال و جامه عمل پوشاندن به منویات مقام معظم رهبری، سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی خود را متعهد به حمایت از شرکت‌های دانش بنیان می‌داند.

وی افزود: هدف از رویداد پتروفن زون حل نیازهای فناورانه شرکت‌های پتروشیمی است که برای نخستین بار در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی به صورت متمرکز و با دقت و سرعت به انجام رسید.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بیان کرد: ما برای پیشرفت صنعت پتروشیمی راهی جز استفاده از دانش بنیان‌ها و اعتماد به جوانان ایرانی نداریم و دانش‌بنیان‌ها مهم‌ترین پیشران اقتدار صنعتی هستند

​​​رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی گفت: نگاه منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی به آینده به دانش‌بنیان‌ها گره خورده است و اقتدار صنعتی صرفا با تکیه و اعتماد به دانش بنیان‌ها محقق می‌شود. شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند از ظرفیت خالی ۷.۵ میلیون تنی و سرمایه بیش از ۳۰ میلیارد دلاری منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی استفاده کنند.

برزگر ادامه داد: جوانان پر انرژی شهرستان و استان توانایی ایجاد تغییر و تحول اقتصادی در این استان را دارند و نمونه آن‌ها همین شرکت‌های دانش بنیان مستقر در منطقه ویژه هستند؛ کافی است اراده کنند و ما در منطقه ویژه تمام قد آماده خدمتگزاری به آنها هستیم تا با واگذاری دفتر کار، زمین، تسهیل در برقراری ارتباط با شرکت‌های منطقه ویژه و ارائه مشوق‌های مختلف زمینه را برای حضور موثر و ارزش‌آفرینی دانش بنیان‌ها و حل مسائل صنعت پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در گام دوم انقلاب در مسیر اقتدار صنعتی میهن اسلامی امیدوارانه گام برداریم.

وی بیان کرد: تحریم‌های ظالمانه اگر چه مشکلاتی را برای صنعت پتروشیمی به وجود آورده است اما فضا را برای اعتماد به جوانان با غیرت ایرانی باز کرده و به این منظور شرکت‌های پتروشیمی که به جوان باانگیزه، جسور و دانشمند ایرانی اعتماد کردند نتایج فوق العاده‌ای کسب کرده‌اند.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی افزون‌بر حل مسائل فناورانه، مهندسی معکوس و خودکفایی در ساخت تجهیزات، کاهش مواد شیمیایی وارداتی، پسماندها، پساب‌ها و محیط زیست، مسائل پدافند غیرعامل، صرفه‌جویی و مدیریت مصرف و انرژی، صادرات، ایمنی و آتش نشانی، جلوگیری از ارزبری، تکمیل زنجیره ارزش، زیرساخت‌ها و خدمات زیربنایی، هوشمندسازی، ابزاردقیق و دانش فنی شرکت‌های پایین‌دستی را برخی از مهمترین زمینه‌های ورود دانش بنیان‌ها به صنعت پتروشیمی برای افزایش ارزش‌افزوده، ثروت‌آفرینی، افزایش تولید، اشتغال‌زایی و اقتدارآفرینی عنوان کرد.

برزگر گفت: شرکت‌های دانش بنیان از ظرفیت خالی صنعت پتروشیمی و نیاز بازار به نفع خود استفاده کنند؛ اکثر کارخانه‌های بزرگ منطقه ویژه بالای ۲۰ سال عمر دارند و این فرصتی برای ورود نوآوری و دانش بنیان‌ها برای افزایش بهره‌وری است.

کد خبر 470120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =