ضرورت توسعه صنعت پتروشیمی هم‌زمان با تحولات جهانی

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با اشاره به تحولات عظیم جهانی بخش انرژی طی سال‌های آینده گفت: باید استفاده از ظرفیت دانش‌بنیان‌ها را برای حرکت هم‌زمان با تحولات جهانی توسعه و در زمینه تولید دانش ریل‌گذاری هدفمند انجام دهیم.

به گزارش خبرنگار شانا، عبدالعلی علی‌عسکری امروز (یکشنبه، ۲۱ اسفندماه) در نشست تخصصی «بررسی نقش صنعت پتروشیمی در تحقق شعار سال به اهمیت موضوع دانش‌بنیان و فاصله گرفتن از خام‌فروشی اشاره و اظهار کرد: کارهای ارزشمندی در صنعت پتروشیمی محقق شده است، اما به‌اندازه کافی در زنجیره ارزش حرکت نشده است و دچار خام‌فروشی در این حوزه هستیم.

وی با بیان اینکه طی سال‌های آینده تحولات عظیمی در جهان انرژی رخ خواهد داد، افزود: باید برای حرکت هم‌زمان با تحولات جهانی، استفاده از ظرفیت دانش‌بنیان‌ها را با وجود جوانان توانمند در کشور توسعه دهیم و در زمینه تولید دانش ریل‌گذاری هدفمند انجام دهیم.

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با تأکید بر اینکه این شرکت حمایت از دانش‌بنیان‌ها را با قدرت پیش می‌برد، ادامه داد: هلدینگ خلیج فارس با برگزاری رویداد «پتروفن» در آذرماه امسال، نیازهای فناورانه شرکت‌های زیرمجموعه را به دانش‌بنیان‌ها ارائه کرد. این رویداد با حضور ۲۰۰ شرکت در هفت حوزه مختلف نقطه عطفی برای شرکت‌های زیرمجموعه همسو با تحقق شعار سال بود.

علی‌عسکری به برگزاری چهارمین نمایشگاه و همایش حمایت از ساخت داخل در ماه گذشته اشاره و اظهار کرد: در این نمایشگاه نیز ۱۷۰ شرکت دانش‌بنیان حضور فعالی داشتند.

وی به مطالعات جهانی انجام‌شده در زمینه صنایع پایین‌دستی پتروشیمی از سوی هلدینگ خلیج فارس اشاره کرد و گفت: براساس این مطالعات احداث ۱۳ پارک شیمیایی در دستور کار قرار گرفت که هم‌اکنون هفت پارک مکان‌یابی و مقدمات کار فراهم شده است.

به گفته مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، چابهار، جاسک، سیریک، نایبند، دیلم، دشستان مکان‌های منتخب برای احداث این پارک‌هاست و از همه فعالان علاقه‌مند برای حضور در صنعت پتروشیمی استقبال می‌کنیم.

علی‌عسکری به تشکیل صندوق خطرپذیر شرکتی برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان اشاره کرد و افزود: هلدینگ خلیج فارس از سهم مالیات می‌تواند در این صندوق سرمایه‌گذاری کند و تا ۲ هزار میلیارد تومان تعهد کرده‌ایم.

وی ادامه داد: توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی با توانمندی داخلی همسو با شعار سال ۱۴۰۱ است. این صنعت افزون‌بر اشتغال‌زایی بالا، دانش‌بنیان نیز خواهد بود.

سمانه بیدمشک

کد خبر 470273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =