۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۵
  • کد خبر: 470585
نشتی خط انتقال گاز نیروگاه بعثت پارس جنوبی رفع شد

معاون نیروگاه متمرکز مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: با اتکا به دانش فنی و فناوری کارکنان جوان و کارآمد این مجموعه، نشتی خط انتقال گاز نیروگاه متمرکز مجتمع با رعایت دقیق مسائل ایمنی و در کوتاه‌ترین زمان ممکن رفع شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، مجید سالاری در این باره توضیح داد: با وجود فرسودگی زیاد و نشتی جزئی در چند نقطه از خط لوله گاز نیروگاه متمرکز بعثت در سال ۱۴۰۱ و به مخاطره انداختن عملیات بهره‌برداری نیروگاه و تأمین برق ایمن، عملیات رفع نشتی خط گاز این مجموعه کلید خورد. 

وی بیان کرد: پروژه عملیات رفع نشتی خط گاز نیروگاه برق بعثت با تکیه بر دانش فنی، خلاقیت و فناوری جدید نیروهای جوان این مجموعه با بهترین کیفیت و ایمنی بالا در بازه زمانی ۵۴ ساعت طبق برنامه‌ریزی و مطابق دستورعمل‌های عملیاتی و هماهنگی لازم با ارکان شبکه برق پارس به سرانجام بسیار مطلوب رسید.

معاون نیروگاه متمرکز مجتمع گاز پارس جنوبی به نقش سازنده و راهبردی این نیروگاه در تولید مستمر و پایدار گاز در پارس جنوبی اشاره و تصریح کرد: گاز مصرفی واحدهای شش‌گانه نیروگاه متمرکز پارس جنوبی از طریق دو منبع خط گاز سراسری IGAT4 و پالایشگاه پنجم پارس جنوبی پس از کاهش فشار در ایستگاه تقلیل فشار گاز این نیروگاه تأمین می‌شود و خوشبختانه در زمستان بسیار سخت پارسال نقش بسیار مهم و اساسی برای تأمین گاز مورد نیاز هموطنان ایفا کرد. 

سالاری گفت: با اخذ مجوز خاموشی نیروگاه از واحد دیسپچینگ‌های ملی برق و گاز کشور، برق مورد نیاز پالایشگاه‌های سایت یک و دو از طریق نیروگاه ایران ال‌ان‌جی و شبکه سراسری برق تأمین شد و عملیات بی‌فشار کردن ایستگاه گاز و خطوط گاز نیروگاه به‌صورت شبانه‌روزی در دستور کار قرار گرفت. 

وی به مشارکت و زحمات ارزشمند واحدهای ایمنی، بازرسی فنی، تعمیرات اساسی، نقلیه و تدارکات کالای ستاد در انجام  موفقیت آمیز این عملیات اشاره و تصریح کرد: کارکنان و متخصصان پرتلاش مجتمع گاز پارس جنوبی به‌عنوان شاگردان ممتاز وزارت نفت در تحقق شعار «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» خوش درخشیدند و ان‌شاء‌الله در پیروی از فرمایشات رهبری بر مبنای شعار سال ۱۴۰۲ با عنوان «مهار تورم و رشد تولید» با تکیه بر دانش نو، خلاقیت و کار جهادی گام‌های مهمی برمی‌دارند.

کد خبر 470585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =