الزام‌های محیط زیستی اولویت فعالیت‌های نفتی در تالاب هورالعظیم است

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان با بیان اینکه ایمن‌سازی خطوط لوله جزئی از الزام‌های عملیات تولید در میدان‌های نفتی منطقه غرب کارون است، گفت: رعایت الزام‌های محیط زیستی همواره در فعالیت‌های نفتی تالاب هورالعظیم به‌صورت اولویت جدی دنبال می‌شود.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، عبدالله عذاری‌اهوازی به انجام هفت عملیات توپک‌رانی در منطقه آزادگان جنوبی و غرب کارون در اواخر سال ۱۴۰۱ اشاره‌ و اظهار کرد: با  توجه به شرایط آبی و خاکی تالاب هورالعظیم، فعالیت‌های نفتی میدان آزادگان جنوبی و منطقه غرب کارون با حساسیت‌های بالایی در جریان است.

وی با تأکید بر اینکه پایش و رصد وضع تأسیسات نفتی منطقه از سوی واحدهای اچ‌اس‌ئی و بازرسی فنی روند جدی دارد، افزود: توجه به الزام‌های محیط زیستی منطقه براساس دستورعمل وزارت نفت با نظارت‌های تیم بهره‌بردار، بازرسی فنی، خط لوله و مکانیک شرکت نفت و گاز اروندان، همچنین عوامل پیمانکار در منطقه به اولویت جدی تبدیل شده است.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان تصریح ‌کرد: انجام هفت عملیات توپک‌رانی میدان‌های نفتی آزادگان جنوبی و غرب کارون در همین راستا و در مدت یک ماه گذشته انجام شده است که برای دیگر خطوط نیز در دستور کار قرار دارد.

عذاری‌اهوازی ادامه‌داد: این مجموعه عملیات‌های توپک‌رانی و تمیزکاری سبب رفع مواد و آب نمک باقی مانده خطوط جریانی چاه‌ها شده است.

وی تصریح‌کرد: این اقدام برای جلوگیری از ایجاد آلودگی زیست محیطی، خوردگی داخلی و نشتی احتمالی انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان گفت: عملیات توپک‌رانی در خط ۱۲ اینچ کلاستر شمالی به‌ سمت غرب کارون به‌ طول ۱۲ کیلومتر، خط ۲۴ اینچ به‌طول ۱۲ کیلومتر، خط ۳۲ اینچ به‌ طول ۲۷ کیلومتر، خط ۶ اینچ چاه‌های ۱۳۷ و ۱۶۱ به‌ طول چهار کیلومتر، خط ۶ اینچ چاه ۱۲۱ نزدیک ۲ کیلومتر و خط هشت اینچ چاه ۱۷ به‌ طول هشت کیلومتر انجام شده است.

توپکرانی، عملیات عبور دادن شیء خارجی با فرآیندی خاص از خطوط انتقال نفت و گاز است که با هدف تمیز کردن شریان‌های انتقال از رسوبات ایجادشده، خارج ساختن مایعات، اندازه‌گیری قطر درونی خطوط لوله، پوشش دادن جدار لوله با مواد ضدخوردگی و بازدید درونی خطوط به‌دلیل ایمن شدن خط انجام می‌شود.

شرکت نفت و گاز اروندان از شرکت‌های تابع شرکت ملی نفت ایران است که در زمینه بهره‌برداری و استخراج نفت و گاز در مناطق جنوب و غرب ایران فعالیت می‌کند.

شمار زیادی از میدان‌های نفتی ایران نظیر میدان نفتی دارخوین، آزادگان، یادآوران، جفیر، بند کرخه، سوسنگرد، اروند، مشتاق، خرمشهر، امید، سهراب، مهر، یاران و میدان نفتی سپهر در حوزه شرکت نفت و گاز اروندان هستند.

کد خبر 470856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =