۲۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۹
  • کد خبر: 471404
تزریق گاز به قطعه دوم خط لوله محمدیه قم - پارچین

سرپرست طرح دیگر خطوط اصلی و فرعی شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران از تکمیل عملیات تزریق گاز به قطعه دوم خط لوله محمدیه قم - پارچین خبر داد.

​به گزارش شانا، محمدهادی امیدی در این باره گفت: این پروژه به‌عنوان یکی از پروژه‌های راهبردی و اولویت‌دار به همت شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران انجام‌شده و دلیل اجرایی‌شدن آن، تقویت جریان گاز پایدار در ماه‌های سرد برای استان‌های شمال و شمال شرقی کشور است.

به گفته وی، با توجه به اینکه در سال‌های گذشته کمبود گاز در استان‌های شمال و شمال شرق کشور پیش آمد، پروژه‌ای برای تقویت و پایداری گاز در این مناطق، همچنین شمال شرق استان تهران تعریف شد.

سرپرست طرح دیگر خطوط اصلی و فرعی شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران درباره هدف اصلی اجرای این پروژه بیان کرد: هدف اصلی تأمین گاز بیشتر برای مناطق شمال شرق تهران مانند پردیس، بومهن، دماوند و فیروزکوه، زیرا این خط لوله موازی خط لوله پنجم تهران اجرایی می‌شود و دیگری تأمین گاز پایدار در ماه‌های سرد سال برای استان‌های شمال و شمال شرقی مانند استان سمنان، خراسان رضوی، گلستان و خراسان شمالی و جنوبی بود.

بر اساس این گزارش، این پروژه به‌طول ۱۳۰ کیلومتر و قطر ۵۶ اینچ در دو قطعه اجرا شد. قطعه اول آن زمستان ۱۴۰۰ به بهره‌برداری رسید، قطعه دوم آن هم که عملیات اجرایی آن به پایان رسیده، به‌زودی به‌طور رسمی افتتاح خواهد شد. در پروژه قم - پارچین، برای نخستین بار در ایران از پوشش لوله FBE در این قطر استفاده شده که به‌ لحاظ حفاظتی، شرایط بهتری نسبت به پوشش‌های قدیمی دارد.

کد خبر 471404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =