عملکرد بسیار مطلوب وزارت نفت در تأمین بودجه‌های عمرانی

فرماندار شهرستان رامشیر گفت: در دو سال گذشته وزارت نفت در تأمین بودجه‌های عمرانی در زمینه مسئولیت‌های اجتماعی و عوارض آلایندگی بسیار مطلوب عمل کرده است.

به گزارش خبرنگار اعزامی شانا به شهرستان رامشیر، عبدالرضا احسانی‌نیا شامگاه پنجشنبه (هفتم اردیبهشت‌ماه) در شورای اداری شهرستان رامشیر که با حضور وزیر نفت برگزار شد، اظهار کرد: در دو سال گذشته وزارت نفت در بحث تأمین بودجه‌های عمرانی در زمینه مسئولیت‌ اجتماعی و عوارض آلایندگی عملکردی مطلوب داشته است.

وی ادامه داد: به‌عنوان نمونه، بودجه عمرانی شهر مشراگه ۱۰۰ میلیون تومان بود که به یک‌باره به ۹ میلیارد تومان رسید.

فرماندار شهرستان رامشیر با اشاره به اینکه به استناد قانون ارزش افزوده شرکت‌هایی که ‌در چهار شاخص هوا، خاک، آب و صوت برای محیط زیست آلودگی ایجاد ‌کنند در دسته شرکت‌های آلاینده به شمار می‌روند بر همین اساس مطابق قانون باید بین نیم، یک و ۱.۵ درصد از فروش خود را به‌عنوان عوارض آلایندگی پرداخت کنند، تصریح کرد: اگر روند پرداخت عوارض آلایندگی به همین صورتی که در یک سال اخیر پرداخت شده ادامه یابد شاهد تحول در روستاهای شهرستان رامشیر خواهیم بود.

احسانی‌نیا به تولید بیش از ۸۰۰ هزار بشکه نفت‌خام و میعانات گازی از این شهرستان اشاره کرد و افزود: به‌رغم حمایت‌های همه‌جانبه وزارت نفت از این شهرستان متأسفانه مردم این شهرستان همچنان با مشکلات نبود سرمایه‌گذاری به‌دلیل موقوفه بودن شهرستان، وضع بد زیرساختی در جاده‌های بین‌راهی، اشتغال جوانان، سرقت لوله‌های نفتی خارج از سرویس، نبود تانکرهای انتقال آب آشامیدنی و ساخت مدرسه روبه‌رو هستند.

وی موقوفه بودن اراضی شهرستان رامشیر را بزرگ‌ترین مشکل این شهرستان دانست و گفت: در دهه‌های اخیر به همین دلیل در ۶۵ روستای این شهرستان و شهرهای آن سرمایه‌گذاران حضور پیدا نکرده‌اند، خوشبختانه بر اساس مذاکرات صورت‌گرفته قرار است وزیر نفت و نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی از هیئت دولت پیگیری کند.

کد خبر 471737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =