مجتمع گاز پارس جنوبی؛ بزرگ‌ترین تأمین‌کننده خوراک صنایع پایین‌دستی ایران

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی اعلام کرد که این مجموعه با ارسال روزانه ۱۰ هزار تن محصول تولیدی اتان به پتروشیمی‌های مستقر در منطقه، بزرگ‌ترین تأمین‌کننده خوارک صنایع پایین‌دستی کشور است.

به گزارش شانا، احمد باهوش گفت: اکنون روزانه ۱۰ هزار تن محصول تولیدی اتان مجتمع گاز پارس جنوبی به پتروشیمی‌های جم، آریاساسول، مروارید، کاویان و پتروایرانیان ارسال می‌شود که با تلاش و همت کارکنان خلاق و کارآمد در سراسر پالایشگاه‌های این مجموعه این مقدار افزایش خواهد یافت. 

وی با اشاره به تولید محصول اتان مجتمع گاز پارس جنوبی در سال ۱۴۰۱ تصریح کرد: پارسال با انجام تعمیرات اساسی دقیق و منظم و استفاده از قطعات و تجهیزات باکیفیت ایرانی، بیش از ۲ میلیون و ۱۹۴ هزار و ۲۹۰ تن اتان در پالایشگاه‌های مجتمع گاز پارس جنوبی تولید شد.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی افزود: اکنون با آغاز فصل عملیات تعمیرات اساسی سال ۱۴۰۲ پالایشگاه‌های مجتمع گاز پارس جنوبی با رعایت دقیق مسائل ایمنی و با تلاش متخصصان و کارکنان نوآور در مسیر آماده‌سازی پالایشگاه‌های این مجموعه همسو با تولید مستمر و پایدار و چرخش اقتصادی کشور گام گذاشته‌ایم و امید داریم دستاوردهای مهمی در سال ۱۴۰۲ به‌دست آوریم.

باهوش به تولید دو محصول پروپان و بوتان در این مجموعه نیز اشاره و اظهار کرد: در سالی که گذشت، بیش از ۳ میلیون و ۲۸۳ هزار تن پروپان و ۲ میلیون و ۲۸۶ هزار تن بوتان در پالایشگاه‌های پارس جنوبی تولید شد.  

براساس این گزارش، طرح توسعه میدان مشترک گازی پارس جنوبی در قالب سیزده پالایشگاه اجرایی شده که اکنون با بهره‌برداری از همه پالایشگاه‌های پارس جنوبی روزانه بیش از ۵۷۰ میلیون مترمکعب گاز تولید می‌شود.

کد خبر 471755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =