مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی: در کنار سازندگان داخلی هستیم

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی با بیان اینکه این مجتمع در کنار شرکت‌های دانش‌بنیان و ساخت اول است، گفت: ما در کنار سازندگان داخلی هستیم و راه برای حمایت از این شرکت‌ها باز است.

به گزارش خبرنگار شانا، احمد باهوش ظهر امروز (جمعه، ۲۹ اردیبهشت‌ماه) در حاشیه سومین روز از نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در نشست تخصصی مدیریت و توسعه روابط با تأمین‌کنندگان کالا که با حضور مدیران مجتمع گاز پارس جنوبی، شرکت ملی گاز ایران و ذی‌نفعانی که به تأمین کالاهای مورد نیاز این مجتمع می‌پردازند، برگزار شد، گفت: مجتمع گاز پارس جنوبی همواره از شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت‌هایی که به تولید کالای بار اول اقدام می‌کنند حمایت می‌کند. از سوی دیگر تلاش می‌کنیم با برگزاری نشست‌هایی این‌چنینی فاصله بین شرکت‌ها و صنعت نفت را برای تأمین کالاهای مورد نیاز این صنعت به حداقل برسانیم.

باهوش با بیان اینکه در آینده نزدیک میزبان ذی‌نفعان مجتمع گاز پارس جنوبی خواهیم بود، افزود: با برگزاری چنین نشست‌هایی ضمن معرفی نیازهای تازه مجتمع گاز پارس جنوبی برای تأمین کالا به شناسایی ظرفیت‌هایی که شرکت‌های داخلی در این زمینه دارند می‌پردازیم و به‌دنبال این هستیم تا این ظرفیت‌ها را به سمت کالاها و تجهیزات مورد نیازمان سوق دهیم.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی با اشاره به اینکه هم‌اکنون سازندگان داخلی در تولید بسیاری از کالاهای مورد نیاز این مجتمع به خودکفایی رسیده‌اند، افزود: خوشبختانه با حمایت‌هایی که در این ارتباط انجام شده است، سال به سال وضع ما در تولید کالاها و تجهیزات مورد نیازمان بهتر شده است.

باهوش با بیان اینکه مجتمع گاز پارس جنوبی در سال ۱۴۰۱ توانست رتبه نخست را در حمایت از شرکت‌های داخلی و دانش‌بنیان کسب کند، یادآور شد: هدف ما تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان، شناسایی نقاط قوت و ضعف این شرکت‌ها برای همکاری سازنده با مجتمع گازپارس جنوبی است.

وی افزود: پارسال بیش از ۵ هزار و ۱۰۷ نوع قطعه و تجهیزات ساخت داخل در پالایشگاه‌های این مجتمع استفاده شد.

در ادامه این نشست ذی‌نفعانی که با مجتمع گاز پارس جنوبی همکاری می‌کنند، چالش‌هایی را که در خصوص زنجیره تأمین کالا داشتند عنوان کردند. قرار شد این نشست در مجتمع گاز پارس جنوبی نیز دوباره برگزار شود، همچنین اعلام شد با توجه به سیاست‌های مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی مبنی بر حمایت از شرکت‌های داخلی و دانش‌بنیان، انبار کالای مجتمع به روی سازندگان داخلی باز است تا بتوانند با تهیه نقشه تجهیزات با فناوری بالا (High Tech) که این مجتمع خریداری می‌کند، به ساخت کالاهای مورد نیاز این صنعت بپردازند.

بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی روز چهارشنبه (۲۷ اردیبهشت‌ماه) به‌طور رسمی آغاز به‌کار کرد، این رویداد هر روز از ساعت ۹ تا ۱۷ دایر است و ۳۰ اردیبهشت‌ماه (شنبه) به‌کار خود پایان می‌دهد. نمایشگاه امسال با رونق دوباره صنعت نفت شاهد حضور ۲۰۰ شرکت خارجی از ۱۳ کشور جهان است.

کد خبر 472839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =