همکاری مجتمع گاز پارس جنوبی با بیش از ۱۰۰ شرکت دانش‌بنیان در سال «مهار تورم و رشد تولید»

مدیرعامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی از همکاری این مجموعه با بیش از ۱۰۰ شرکت دانش‌بنیان در سال «مهار تورم و رشد تولید» خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، احمد باهوش در حاشیه بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی گفت: یکی از راهبردهای کلیدی و اولویت‌دار مجتمع پارس جنوبی، حمایت از ساخت داخل و کالای ایرانی است و بر همین اساس، پارسال هم بیش از ۵ هزار و ۱۰۷ نوع قطعه و تجهیزات ساخت داخل در پالایشگاه‌های این مجتمع استفاده شد.

وی افزود: اجرای طرح‌های توسعه‌ای و افزایش ظرفیت در پالایشگاه‌های مجتمع گاز پارس جنوبی در سال ۱۴۰۲، با توجه به شعار سال در دستور کار قرار داده شد تا متخصصان و کارکنان در مسیر عزت و سربلندی کشور گام بردارند.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی با تأکید بر استفاده از توان شرکت‌های دانش‌بنیان تصریح کرد: این مجتمع اکنون با بیش از ۱۰۰ شرکت دانش‌بنیان در حوزه بازرگانی، پژوهشی و ساخت بار اول قطعات و تجهیزات همکاری دارد. بعضی از این شرکت‌ها در قالب یک کنسرسیوم هستند که این مجتمع با آنها در زمینه‌های مختلف قرارداد دارد، ضمن آنکه با پارک‌های علم و فناوری که شامل چند مجموعه است نیز همکاری مستقیم داریم.

به گفته باهوش، در بخش تجهیزات دوار، دانش فنی توربواکستندرها و کلدباکس‌ها در این مجتمع که فناوری آن در اختیار چهار تا پنج شرکت خارجی بود، بومی‌سازی شد، ضمن آنکه با بومی‌سازی دانش فنی این تجهیزات، انحصار این شرکت‌های خارجی از سوی ایرانی‌ها در این بخش به‌صورت کامل از بین رفت.

وی با بیان اینکه به صنعتگران این فرصت را می‌دهیم و زیرساخت‌های مورد نظر را در اختیار آنان می‌گذاریم، گفت: با فراهم شدن این امکان، از فناوری ایرانی در بخش مورد نظر استفاده می‌کنیم.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی در پایان بیان کرد: توسعه فناوری در تجهیزات مربوط به کمپرسورها، دستگاه‌های دوار، کلدباکس، شیرآلات و ولوهای با طراحی خاص در این مجموعه برگزار می‌شود. از سال ۹۰، خودکفایی در ساخت تجهیزات و قطعات مورد نیاز مجتمع گاز پارس جنوبی در دستور کار قرار گرفت و امسال نیز گام‌های مهمی در این زمینه برداشته خواهد شد.

کد خبر 472724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =