روس‌ها به استفاده از فناوری و محصولات پتروشیمی ایران تمایل دارند

سفیر ایران در روسیه با بیان اینکه از زمان فعالیت وزیر نفت دولت سیزدهم، روابط تهران-مسکوه روز به روز در حال توسعه است، گفت: با توجه به رفت‌وآمدهایی که بین هیئت‌های ایرانی و روس در بخش پتروشیمی انجام شده، روس‌ها تمایل بسیاری به استفاده از فناوری و محصولات ایران در بخش پتروشیمی دارند.

به گزارش خبرنگار شانا، کاظم جلالی عصر دوشنبه (۱۱ اردیبهشت‌ماه) در نشست تخصصی «همکاری‌های بین‌المللی پتروشیمی» در چهاردهمین همایش بین‌المللی صنعت پتروشیمی ایران که به‌صورت برخط شرکت کرده بود، با بیان این مطلب گفت: البته مشکلاتی در توسعه روابط ایران و روسیه وجود دارد که خوشبختانه گام‌های خوبی برای حل این مسائل برداشته شده است.

وی از جمله این مشکلات را در حوزه ترانزیت اعلام کرد و افزود: با مجموعه تلاش‌هایی که دولت سیزدهم در این زمینه انجام داده است، به‌زودی شاهد اجرای پروژه ترانزیت شمال - جنوب بین ایران و روسیه خواهیم بود.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه، مسائل پولی و بانکی را از دیگر چالش‌های توسعه روابط میان ایران و روسیه اعلام کرد و گفت: آقای نوواک، معاون نخست‌وزیر روسیه به همراه رئیس کل بانک مرکزی روسیه اواخر اردیبهشت‌ماه به ایران سفر می‌کند و در دیداری که با جواد اوجی، وزیر نفت خواهد داشت، امیدوارم شاهد توافق‌های خوبی در زمینه پروژه‌های بخش انرژی باشیم.

جلالی با اشاره به توافق‌های ایران و روسیه در بخش گمرکات تصریح کرد: ما در حوزه لجستیک با روسیه نیز مشکلات جدی داشتیم، منتها من مانعی جدی برای ارتباط بین دو طرف نمی‌بینم زیرا دو کشور رویکردهای مشترکی در عرصه‌های بین‌المللی دارند.

کد خبر 471984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =