پتروشیمی‌ها کمترین مقدار انتشار کربن در صنعت نفت را دارند

رئیس پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: ۱۷ درصد از مقدار انتشار کربن در کل کشور متعلق به صنعت نفت است و از این مقدار تنها حدود ۴ درصد به صنعت پتروشیمی اختصاص دارد.

به گزارش شانا، ناصر جمشیدی عصر امروز (سه‌شنبه، ۱۲ اردیبهشت‌ماه) در نشست تخصصی «محیط زیست پاک واحدهای پتروشیمی» در همایش بین‌المللی صنعت پتروشیمی ایران با بیان اینکه براساس تازه‌ترین آمار، مقدار انتشار کربن در کل کشور ۸۹۳ میلیون تن برآورد شده است، اظهار کرد: انتشار گازهای گلخانه‌ای و مدیریت پسماند در صنعت پتروشیمی روند کاهشی دارد، به‌طوری که بیش از هدف برنامه‌ریزی‌شده کاهش داشته است.

وی کاهش ۲۹ درصدی تولید پسماند، افزایش ۲۴ درصدی ظرفیت بازیافت پسماند و کاهش ۲۷ درصدی پسماند موقت را از دستاوردهای کسب‌شده در حوزه حفاظت از محیط زیست اعلام کرد.

رئیس پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شرکت ملی صنایع پتروشیمی تأکید کرد: مقدار فضای سبز اجراشده از سوی صنعت پتروشیمی بیشتر از الزام قانونی است و با توجه به مشارکت شرکت‌ها و هلدینگ‌های پتروشیمی رفته‌رفته فضای سبز صنعت پتروشیمی چند برابر خواهد شد.

جمشیدی گفت: چهار برنامه در بخش ایمنی و محیط زیست، هفت برنامه در حوزه بهداشت صنعتی، ۶ برنامه در مدیریت بحران و پدافند غیرعامل، پنج برنامه ایمنی و آتش‌نشانی و ۱۶ برنامه در حوزه محیط زیست برای سال ۱۴۰۲ از سوی این مدیریت برنامه‌ریزی شده است.

کد خبر 471991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =