برنامه جامع همکاری‌های ایران و سوریه آغازگر فصل نو در روابط دو طرف است

رئیس‌جمهوری برنامه جامع همکاری‌های راهبردی و بلندمدت ایران و سوریه را که در سفر وی به دمشق در سطح مقام‌های عالی دو کشور امضا شد، آغازگر فصلی نو در روابط دوستانه و برادرانه دو کشور دانست.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، سیدابراهیم رئیسی روز پنجشنبه (۱۴ اردیبهشت‌ماه) در دیدار با حسین عرنوس، نخست‌وزیر سوریه، برنامه جامع همکاری‌های راهبردی و بلندمدت ایران و سوریه را آغازگر فصلی نو در روابط دوستانه و برادرانه دو کشور دانست.

وی همچنین توجه ویژه نخست وزیر سوریه بر اجرای کامل اسناد و توافق‌نامه‌های همکاری امضا شده بین دو کشور تأکید کرد.

رئیس‌جمهوری با اشاره به ظرفیت‌های فراوان ایران در حوزه‌های اقتصادی‌ اظهار کرد: همکاری‌های ایران و سوریه، در روزهای آرام پس از بحران باید در زمینه‌های تجاری و اقتصادی تداوم و گسترش یابد تا دو ملت از منافع آن برخوردار شوند.

حسین عرنوس، نخست‌وزیر سوریه نیز در این دیدار از حمایت‌ها و کمک‌های دولت و ملت ایران در مقطع بحران سوریه قدردانی و تصریح کرد: سوریه هرگز محبت‌های برادران ایرانی خود در دوره جنگ را فراموش نمی‌کند و در همکاری‌ها برای بازسازی نیز ایران در اولویت ما قرار دارد.

وی با استقبال از گسترش روابط تهران و دمشق در زمینه‌های مختلف به‌ویژه در عرصه اقتصادی و تجاری اظهار کرد: اجرای کامل برنامه جامع و ۱۴ سند همکاری‌ بین دو کشور را با جدیت پیگیری می‌کند.

کد خبر 472062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =