دستاوردهای فعالان عرصه پتروشیمی قابل‌توجه بوده است

رئیس‌جمهوری گفت: امروز تولیدکنندگان در عرصه صنایع فولادی، پتروشیمی و بسیاری صنایع دیگر با وجود فشارها و تحریم‌های گسترده دستاوردهای قابل‌توجهی داشته‌اند.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، سیدابراهیم رئیسی امروز (یکشنبه، ۱۷ اردیبهشت‌ماه) در آیین گشایش پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران، برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی را در برقراری ارتباطات جدید و ارتقای ارتباطات موجود میان فعالان اقتصادی و تجاری کشور با دیگر کشورها بسیار مؤثر و مثبت ارزیابی کرد.

وی با بیان اینکه ایران پیش از این بیشتر با صنایع نفت و گاز شناخته می‌شد، گفت: به‌دلیل تأکید بر توانمندی‌های کشور در حوزه نفت و گاز، دیگر توانمندی‌ها و ظرفیت‌های کشور هم در زمینه معرفی این توانمندی‌ها و هم در زمینه ارتباطات لازم برای رونق و توسعه مورد غفلت قرار می‌گرفت.

رئیس‌جمهوری افزود: امروز با توجه به تلاش دولت برای توجه متوازن و متناسب به همه عرصه‌های فعالیت اقتصادی و تولیدی و پرهیز از نگاه تک‌ساحتی به حوزه نفت و گاز، سطح روابط اقتصادی و تجاری کشور با دیگر کشورها در عرصه‌های نو به‌سرعت می‌تواند ارتقا یابد.

رئیسی نخستین گام در توسعه روابط اقتصادی و تجاری را معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی و شناخت متقابل ظرفیت‌های کشورهای دیگر دانست و اظهار کرد: دفاتر بازرگانی در کشورها متکفل امر معرفی ظرفیت‌های اقتصادی و تجاری متقابل هستند و در دولت سیزدهم تلاش کرده‌ایم دفاتر تجاری ایران در کشورهایی که در آنها فاقد دفتر بودیم، فعال شود.

وی برگزاری رویدادهایی مانند نمایشگاه توانمندی‌های تولیدی و صادراتی کشور را زمینه خوبی برای معرفی این ظرفیت‌ها در داخل و خارج کشور برشمرد و تصریح کرد: در همین نمایشگاه بیش از ۷۰۰ مجموعه صنعتی، معدنی و صادراتی حضور دارند تا دستاوردهای ایران در حوزه‌های مختلف به‌ویژه در زمینه فعالیت‌های دانش‌بنیان را که توانسته استانداردهای مورد قبول دنیا را نیز کسب کند و به مرحله تجاری برسد، به دنیا معرفی کنند.

رئیس‌جمهوری گفت: امروز تولیدکنندگان در عرصه صنایع فولادی، پتروشیمی و بسیاری صنایع دیگر با وجود فشارها و تحریم‌های گسترده دستاوردهای قابل‌توجهی داشته‌اند که رسیدن به آنها در شرایط تحریمی سبب شگفتی ناظران خارجی شده است.

کد خبر 472144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =