طراحی ایمن، کلید توسعه در حوزه اچ‌اس‌ئی است/ اجرای بیش از ۲۰ پروژه پالایشی داخلی و خارجی در شرکت ملی مهندسی و ساختمان

مدیرعامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت طراحی ایمن پروژه‌ها در حوزه‌های مختلف صنعت نفت را کلید اصلی در توسعه حوزه اچ‌اس‌ئی خواند و گفت: هم‌اکنون این شرکت در حال اجرای بیش از ۲۰ پروژه پالایشی داخلی و خارجی است.

به گزارش خبرنگار شانا، فرهاد احمدی صبح امروز (سه‌شنبه، ۱۹ اردیبهشت‌ماه) در نشست سراسری هم‌اندیشی مدیران ارشد و رؤسای اچ‌اس‌ئی صنعت نفت با اشاره به اینکه شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران، وظیفه طراحی و ساخت پروژه‌های صنعت نفت را در حوزه پالایش و پخش از پمپ بنزین تا پتروپالایشگاه به‌عهده دارد، افزود: فوت هر نیروی کاری در صنعت نفت همه ما را مکدر می‌کند، زیرا در حقیقت باید گفت همه این صنعت فدای یک تار موی انسان است، بنابراین اگرچه وزارت نفت تلاش‌ها در این زمینه را از سال ۸۴ آغاز کرده است، باید فعالیت در  زمینه اچ‌اس‌ئی توسعه یابد و افزون بر آن نظارت‌ها بیشتر شود.

وی با تأکید بر اینکه همزمان با رشد و توسعه صنعت نفت، اچ‌اس‌ئی نیز باید رشد یابد، بیان کرد: رشد و توسعه صنعتی که آبستن حوادث است، نیازمند مدنظر قرار دادن شاخص‌های اچ‌اس‌ئی در طراحی پروژه‌ها و شناسایی نیازهای کلان در این حوزه به‌منظور مدیریت ریسک پروژه‌هاست.

مدیرعامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت با تأکید بر اینکه در حوزه کسب‌وکار در دنیای انرژی، بازار و ظرفیت خوبی داریم و همچنان رتبه بالای نفت و گاز در دنیا را داریم، گفت: بنابراین فرصت برای توسعه بسیار و امکان حوادث نیز زیاد است و هرچه صنعت گسترده‌تر می‌شود، مشتریان و دانش و رقابت نیز گسترده‌تر خواهد شد.

احمدی با اشاره به اینکه به‌دلیل سلامت و الزام‌های محیط زیستی بیشتر واحدهای صنعتی در تمام دنیا به سمت سبز شدن حرکت می‌کنند، گفت: به‌رغم همه محدودیت‌ها در حال رشد و توسعه در حوزه محیط زیست و اچ‌اس‌ئی هستیم.

وی تأکید کرد: محکوم هستیم که زنجیره ارزش را تکمیل کنیم تا بیشترین بهره را از نعمت نفت و گاز ببریم، اما متأسفانه افزایش سوخت مصرفی یکی از چالش‌های ما در صنعت پالایش است که توسعه در این حوزه را با کندی روبه‌رو می‌کند، اما برای تأمین نیازها، یکی از راهکارها حفظ سیستم‌ها همراه با کمترین حوادث است.

مدیرعامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران افزود: ما باید سهم خود را در بازار جهانی پیدا کنیم و از این مرحله عبور کنیم و صادرکننده باشیم و بازار هدف ما گسترده‌تر شود.

احمدی به عملکرد مثبت وزارت نفت در حوزه مسئولیت اجتماعی اشاره کرد و گفت: وزارت نفت در حوزه مسئولیت اجتماعی بیشترین تلاش‌ها را در میان دیگر دستگاه‌ها انجام داده است و خوشبختانه پیمانکاران ما نیز این حوزه را به‌خوبی درک کرده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه کلیدی‌ترین اقدام در حوزه اچ‌اس‌ئی طراحی ایمن است تا خدای نکرده دچار حادثه نشویم، افزود: امروزه باید برای هر پروژه نسخه‌ای تازه نوشته شود تا الزام‌های محیط زیستی و اچ‌اس‌ئی به‌طور کامل رعایت شود.

مدیرعامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران تأکید کرد: درگیری‌های ما با پیمانکاران در اجرای پروژه‌های پالایشی به‌دلیل شرایط سخت و طاقت‌فرسای کار در جنوب و شرایط محیطی ویژه آن، از جمله چالش‌های ما در حوزه مدیریت اچ‌اس‌ئی است.

کد خبر 472243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =