افزایش ضریب ایمنی جایگاه دکلبان در مانکی برد دستگاه‌های حفاری خشکی 

رئیس اداره سازندگی مدیریت عملیات حفاری خشکی ملی حفاری ایران گفت: متخصصان این شرکت با اجرای یک طرح ابتکاری موفق شدند، ضریب ایمنی جایگاه دکلبان در مانکی برد G دستگاه‌های حفاری خشکی را ارتقا بخشند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، محمد صادقی‌پور افزود: درپی خروج لوله‌های ۸/۷-۲ اینچ از محل آنها که به‌عنوان مانکی برد G شناخته می‌شود، طرح ایمن‌سازی و ارتقا جایگاه دکلبان در دستور کارکمیته عالی ایمنی شرکت قرار گرفت. 

وی افزود: در نشست فنی با حضور قائم مقام مدیرعامل و شماری از مدیران و مسئولان عملیاتی و پشتیبانی در مدیریت فنی و مهندسی مقرر شد درباره طراحی و اجرای یک نمونه  استاندارد و ایمن از محل مهار لوله های ۸/۷ – ۲ و ۸/۱ –۳ مانکی برد (MONKEY BOARD) برای دکل های حفاری اقدام شود. 

 رئیس اداره سازندگی مدیریت عملیات حفاری خشکی ملی حفاری ایران اظهار کرد: در نشست کاری دیگر در اداره بازرسی فنی این شرکت این مهم به عهده اداره سازندگی مدیریت عملیات حفاری خشکی واگذار و پس از بررسی‌های فنی و کارشناسی، برای نخستین بار در صنعت حفاری با ارائه طرحی ابتکاری، یک نمونه طراحی و ساخته ساخته شد. 

صادقی‌پور با بیان اینکه این تجهیز با کمترین هزینه و بالاترین ضریب ایمنی روی دکل حفاری  ۵۳ فتح نصب و مورد استفاده قرار گرفته است، گفت: هم اکنون مشابه دیگر این تجهیز برای دستگاه حفاری ۲۵ فتح نیز ساخته و آماده نصب روی دکل است، ضمن آنکه این طرح در دیگر دکل‌های ملکی  این شرکت اجرایی خواهد شد.

کد خبر 472334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =