تعمیر و نوسازی ناوگان دریایی پایانه‌های نفتی با تکیه بر توان داخلی

سرپرست شرکت پایانه‌های نفتی ایران در بازدید از شرکت‌های فعال در حوزه تعمیرات شناور بر استفاده از توانایی این شرکت‌ها در نوسازی ناوگان دریایی شرکت تأکید کرد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت پایانه‌های نفتی ایران، مدیریت ارشد، مدیران و رؤسا با هدف آشنایی با ظرفیت‌ها و توانایی‌هایی شرکت‌های فعال در حوزه ساخت و تعمیرات شناورهای دریایی از مؤسسه صنعتی- دریایی شهید محلاتی و شرکت کشتی‌سازی ایلکا در بوشهر بازدید کردند.

عباس غریبی، سرپرست شرکت پایانه‌های نفتی ایران در این بازدیدها اظهار کرد: شرکت پایانه‌های نفتی ایران به‌عنوان یک شرکت فنی، عملیاتی و تخصصی، مسئولیت دریافت، ذخیره‌سازی، بارگیری و صادرات نفت‌خام کشور و میعانات گازی را برعهده دارد.

وی با بیان اینکه سیاست‌های کلان نظام، دولت سیزدهم و راهبردهای مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران خنثی‌سازی و رفع تحریم‌ها و افزایش حداکثری صادرات نفت‌خام است، تصریح کرد: شرکت پایانه‌های نفتی ایران به‌عنوان متولی انجام عملیات صادرات نفت‌خام و میعانات گازی باید آمادگی لازم را به‌منظور انجام مأموریت‌های محوله داشته باشد.

سرپرست پایانه‌های نفتی ایران با بیان اینکه عملیات دریایی شرکت پایانه‌های نفتی ایران، نقش اصلی و تعیین کننده در به ثمر رساندن فرآیند صادرات نفت کشور ایفا می‌کنند، گفت: لازمه استمرار این فرآیند مهم، تعمیرات، بروزرسانی و بهینه‌سازی مداوم شناورهای عملیاتی از جمله یدک‌کش‌ها و قایق‌های بندگیر است و به‌عنوان یک سازمان چابک و توانمند باید از همه ظرفیت‌ها در این زمینه استفاده کنیم.

غریبی با اشاره به نام‌گذاری ‌سال با عنوان «مهار تورم، رشد تولید» تصریح کرد:  استان بوشهر و شرکت‌های فعال در حوزه‌های دریایی در این استان ظرفیت بسیار بالایی دارند و باید از این ظرفیت به‌خوبی استفاده شود و نگاه ما بی‌شک حمایت از تولید و توان داخل خواهد بود.

کد خبر 472484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =