شرکت ملی صنایع پتروشیمی و وزارت آموزش و پروش تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

تفاهم‌نامه همکاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی و وزارت آموزش و پرورش با هدف توانمندسازی و ایجاد مهارت نیروی انسانی در حاشیه نمایشگاه نفت امضا شد.

به گزارش خبرنگار شانا، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و مهدی کاظمی، معاون وزارت آموزش و پرورش امروز (شنبه، ۳۰ اردیبهشت‌ماه) در حاشیه بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

این تفاهم‌نامه به‌منظور توانمندسازی و ایجاد مهارت نیروی انسانی و ایجاد فرصت‌های شغلی و تربیت نیروی کار حرفه‌ای در سطح ملی و بهبود مستمر فضای کسب‌وکار همسو با توسعه و گسترش و اعتبارسنجی به آموزش‌های فنی، حرفه‌ای و مهارتی با توجه به اصل ۶ سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش امضا شد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در این آیین اظهار کرد: براساس این تفاهم‌نامه مدارس فنی‌وحرفه‌ای در همه مناطق عملیاتی و هاب‌های قدیم و جدید صنعت پتروشیمی دایر خواهد شد.

مهدی کاظمی، معاون وزارت آموزش و پرورش  نیز در این آیین گفت: نیروی انسانی ماهر از موضوع‌های مهم دنیای کنونی است و خلاء نیروی انسانی ماهر در حوزه‌های مختلف وجود دارد که آموزش و پرورس با هدف کم‌کردن فاصله بازار کار و آموزش، آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای را به منظور کاربردی‌تر شدن در جوار کارخانه‌ها و شهرک‌های صنعتی ارائه خواهد کرد.

وی ادامه داد: امیدواریم با راه‌اندازی هنرستان‌های فنی‌وحرفه‌ای متناسب با نیاز صنعت پتروشیمی بتوانیم از این فرصت ایجاد شده برای آموزش نیروی انسانی بهره ببریم.

بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی روز چهارشنبه (۲۷ اردیبهشت‌ماه) به‌طور رسمی آغاز به‌کار کرد، این رویداد هر روز از ساعت ۹ تا ۱۷ دایر است و امروز (شنبه، ۳۰ اردیبهشت‌ماه) به‌کار خود پایان داد.

کد خبر 472532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =