«تقاضامحوری هدفمند برای رفع نیازهای فناورانه»؛ شعار صنعت گاز در بیست‌هفتمین نمایشگاه صنعت نفت

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: «تقاضامحوری هدفمند برای رفع نیازهای فناورانه»، رویکرد اصلی این شرکت برای حضور و مشارکت در بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، مجید چگنی توضیح داد: صنعت گاز ایران همواره جزو صنایع پیشرو در مسیر بهره‌گیری از تولیدهای ساخت داخل و تقویت تولیدکنندگان داخلی بوده است.

وی ادامه داد: در این بین، با توجه به توسعه کمی و کیفی شرکت‌های دانش‌بنیان در سال‌های اخیر در کشور و تمرکز عمده این شرکت‌ها بر رفع نیازهای مبتنی بر فناوری، شرکت ملی گاز ایران هم استقبال قابل توجهی از محصولات این شرکت‌ها داشته و از پارسال، مطابق با منویات رهبری، برنامه‌ریزی جدی و کاربردی در این زمینه انجام شده است.

معاون وزیر نفت در امور گاز با بیان اینکه صنعت گاز، قلب تپنده انرژی کشور است که امروز در همه شمول زندگی شخصی، کاری و صنعتی مردم تأثیر به‌سزایی دارد، به دستاوردهای به نمایش درآمده شرکت ملی گاز ایران در غرفه آن اشاره و تصریح کرد: این شرکت در نمایشگاه صنعت نفت امسال، با تقویت و تعمیق ارتباط با مجموعه‌های دانش‌بنیان و صاحب فناوری، به‌منظور برآورده کردن نیازهای فناورانه صنعت گاز، حمایت از کالاهای تولید داخل و ساخت بار اول فناورانه را افزایش خواهد داد.

چگنی در چارچوب جهاد تبیین، بر لزوم امیدآفرینی و آگاه‌سازی مردم از خدمات و تلاش‌های مسئولانه مجموعه شرکت ملی گاز ایران در نمایشگاه امسال تاکید کرد و گفت: این نمایشگاه فرصتی ارزشمند برای آشنایی مردم، کارشناسان و مسئولان امر با خدمات ارزنده صنعت گاز در رونق و رشد تولید و مجاهدت‌های همکاران ما در گازرسانی پایدار به اقصی نقاط کشور در چهار دهه اخیر است. 

وی همچنین با اشاره به ظرفیت‌های مطلوب شرکت‌های ایرانی در صنعت نفت و گاز، افزود: نمایشگاه امسال همچنین فرصت خوبی برای افزایش سطح همکاری مجموعه‌های دانش‌بنیان با صنعت گاز و ارتقای سطح همکاری با شرکت‌های داخلی است و باید برنامه منسجمی برای استفاده از دستاوردهای این شرکت‌ها در نمایشگاه اندیشیده شود.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با اشاره به اینکه بنابر اعلام رسمی دولت، وزارت نفت ۱۵.۶ درصد از سهم  رشد اقتصادی کشور را رقم زده است، گفت: کارکنان وزارت نفت با دشواری‌های متعدد، مشغول خدمت‌رسانی و حرکت دادن چرخ اقتصاد کشور هستند و این تلاش‌ها مصداق مجاهدت و فداکاری است، ضمن آنکه مدیریت شرایط دشوار ناشی از ناترازی گاز که نتیجه نبود برنامه‌ریزی مناسب در سال‌های گذشته بوده نیز یکی از بارزترین مصادیق فداکاری و خدمت‌رسانی مخلصانه مهندسان و کارشناسان صنعت گاز در اقصی نقاط کشور است.

چگنی در پایان با ابراز امیدواری نسبت به استقبال خوب مجموعه‌های دانشگاهی، پژوهشگاه‌ها و  محافل علمی و تحقیقاتی از نمایشگاه، به مسئله بهره‌وری اشاره کرد و یادآور شد: ارتقای بهره‌وری و رشد عملکرد در بخش‌های مختلف باید در دستور کار مدیران هر بخش باشد و گزارش علمکرد و دستاوردهای ناشی از ارتقای بهره‌وری باید به‌طور شایسته به جامعه منعکس و در اختیار مسئولان قرار گیرد.

کد خبر 472569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =