پژوهشگاه صنعت نفت و شرکت نفت فلات قاره ۲ قرارداد همکاری فناورانه امضا کردند

پژوهشگاه صنعت نفت و شرکت نفت فلات قاره در نخستین روز بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی دو قرارداد همکاری امضا کردند و پس از آن محصول راهبردی PPG برای کنترل تولید آب در چاه‌های نفتی رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار شانا، «الگوسازی دقت بالای (High Resolution modeling) سه‌بعدی سیستم‌های نفتی و سنگ‌های منشأ بلوک D در شمال‌غرب خلیج‌فارس» و «تدوین، پیاده‌سازی و اجرای مدیریت خوردگی پایانه شناور فرآورشی کوروش (FPSO) در منطقه عملیاتی کیش» دو قرارداد منعقدشده بین پژوهشگاه صنعت نفت و شرکت نفت فلات قاره است که بین عظیم کلانتری، رئیس پژوهشگاه صنعت نفت و علیرضا مهدی‌زاده، مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران امضا شد.

مدیران دو مجموعه پژوهشگاه صنعت نفت و شرکت نفت فلات قاره همچنین از محصول راهبردی PPG برای کنترل تولید آب در چاه‌های نفتی رونمایی کردند. بر اساس این پروژه که به کارفرمایی شرکت نفت فلات قاره انجام شده است، بومی‌سازی ساخت PPG متناسب با شرایط مخزن میدان نفتی بلال، پس از طراحی و انجام آزمایش‌های پرشمار کنترل کیفیت توسط پژوهشگاه صنعت نفت انجام شد.

بر اساس این گزارش، طراحی مفهومی تأسیسات روسطحی تزریق PPG  به میدان بلال و از سوی دیگر تحویل هزار کیلوگرم از آن، به شرکت نفت فلات قاره از دیگر اهدافی بود که در این پروژه محقق شده است، افزایش قابل توجه تولید نفت و صرفه‌جویی بیش از ۲ میلیون دلاری در خرید ژل پلیمر تزریقی و جلوگیری از آثار تخریب محیط زیستی آب‌های همراه، از مهم‌ترین نتایج این پروژه است.

با توجه به اینکه فعالیت فوق مرحله نخست قرارداد تزریق PPG در میدان بلال برای کنترل تولید آب ناخواسته است، پژوهشگاه صنعت نفت با همکاری و همراهی شرکت فلات قاره در حال آماده‌سازی پروژه‌ای به‌منظور عملیاتی کردن آن در میدان بلال است.

در حاشیه رونمایی از محصول راهبردی PPG در نمایشگاه نفت تهران از کتاب «ازدیاد برداشت به روش ژل‌های ذره‌ای از قبل شکل گرفته» نیز رونمایی شد.

کد خبر 472683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =