اتصال نیروگاه‌های شمال خوزستان به خطوط انتقال گاز کشور

مدیر منطقه یک عملیات انتقال گاز اعلام کرد نیروگاه‌های حوزه اندیمشک و دزفول با اتصال به خطوط سراسری شبکه انتقال گاز در چرخه تولید قرار گرفتند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت انتقال گاز ایران، ابوالفضل ظهیری گفت: با احداث، راه‌اندازی و قرارگیری نیروگاه‌های حرارتی - سیکل ترکیبی تولید برق در حوزه شمال استان خوزستان در چرخه تولید، اتصال نیروگاه‌های حوزه اندیمشک و دزفول به خطوط سراسری و شبکه انتقال گاز کشور با تلاش کارکنان مرکز بهره‌برداری خطوط لوله این منطقه انجام شد.

وی با اشاره به افزایش ۴۵۰ مگاوات به توان شبکه برق استانی با اتصال نیروگاه‌ها به خطوط انتقال گاز افزود: منطقه یک عملیات همسو با تأمین گاز مورد نیاز نیروگاه‌ها به‌منظور پایداری شبکه برق کشور و تأمین نیازهای صنعتی و خانگی، با اتصال نیروگاه‌های مقیاس کوچک اندیمشک ۱ و ۲ با توان ۵۰ مگاوات (در سال ۱۴۰۰)، نیروگاه میانرود دزفول با توان ۲۵ مگاوات و نیروگاه ۳۶۰ مگاواتی دوکوهه در سال ۱۴۰۱، کمک شایانی به افزایش توان شبکه برق استان و کشور کرد.

مدیر منطقه یک عملیات انتقال گاز تصریح کرد: همچنین در بخش‌های فنی مهندسی، بازرسی و اجرا، برای راه‌اندازی نیروگاه‌های یادشده، در مجموع ۲۲۰۰ متر خط انتقال گاز از سایزهای ۶ الی ۱۶ اینچ به خطوط فشار قوی انتقال گاز این منطقه افزوده شد.

بر اساس این گزارش، در جریان سفر سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری و هیئت دولت به استان خوزستان، آیین گشایش این نیروگاه‌ها برگزار و شبکه‌های انتقال گاز مربوطه عملیاتی شدند.

کد خبر 472706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =