شرکت مهندسی و توسعه گاز و فولاد اکسین خوزستان قرارداد امضا کردند

قرارداد خرید انحصاری ۵۰۰ هزار تن ورق فولادی به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار از سوی شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران از شرکت فولاد اکسین خوزستان با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران و جمعی از مدیران ارشد صنعت گاز امضا شد.

رضا نوشادی، مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران امروز (پنجشنبه، ۲۸ اردیبهشت‌ماه) در حاشیه بیست‌وهفتمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی درباره این قرارداد به خبرنگار شانا گفت: ورق‌های خریداری‌شده استاندارد آی‌پی‌ای دارند و اسلپ آنها از سوی شرکت فولاد مبارکه ساخته می‌شود.

وی افزود: ورق آن هم به همت یک سازنده دیگر  ورق (شرکت فولاد اکسین خوزستان) که کار  تبدیل اسلپ به ورق را انجام می‌دهد، تولید می‌شود.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران تصریح کرد: این قرارداد یک خرید انحصاری است، زیرا تنها سازنده اسلب آن در کشور شرکت فولاد مبارکه و تنها سازنده ورق آن شرکت فولاد اکسن خوزستان است. مبلغ این قرارداد برای ۵۰۰ هزار تن ورق فولادی، حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان بوده و این ورق‌ها طی ۱۸ ماه به شرکت مهندسی و توسعه گاز تحویل داده می‌شوند و در پروژه‌ها استفاده خواهند شد.

نوشادی با اشاره به دستاوردهای این قرارداد توضیح داد: با انجام این کار، نه تنها  ورق‌ها به‌سرعت تولید می‌شوند، بلکه به پروژه‌های آینده شرکت ملی گاز ایران از بابت اجرا، سرعت مناسبی می‌بخشد، زیرا اگر ما فرآیند تولید لوله را به سه بخش تولید اسلپ، تولید لوله و تولید ورق تقسیم کنیم، می‌بینیم که ما دو فعالیت از سه فعالیت را پیشاپیش انجام داده‌ایم.

وی یادآور شد: افزون بر این در فرآیند تولید ورق، پیمانکارانی که در فرآیند مناقصه انتخاب می‌شوند، می‌توانند از این ورق‌ها در پروژه‌ها استفاده کنند و با همین روند شاهد افزایشی خیره‌کننده در کاهش زمان اجرای پروژه‌ها در آینده‌ای نزدیک خواهیم بود.

کد خبر 472727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =