غرفه خودکفایی شرکت ملی گاز ایران؛ نقطه امید و باور به دانش‌بنیان‌ها

مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت، تقاضامحور بودن دستاوردهای دانش‌بنیان ارائه شده در غرفه خودکفایی شرکت ملی گاز ایران در بیست وهفتمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی را نقطه امید و باور به دانش‌بنیان‌ها در صنعت نفت وگاز دانست و تداوم این روند برای سفارش بقیه محصولات را ضروری خواند.

به گزارش خبرنگار شانا، علی فروزنده در حاشیه بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با حضور در غرفه خودکفایی و تولید داخل شرکت ملی گاز ایران ضمن گفت‌وگو با تولیدکنندگان این محصولات گفت: دستاوردهای دانش‌بنیان شرکت‌های حاضر در غرفه خودکفایی شرکت ملی گاز ایران و دیگر بخش‌های نمایشگاه حاکی از واقعیتی عینی در تغییر رویکرد و سیاست‌گذاری در این عرصه است.

وی افزود: این حجم از توانمندی بی‌نظیر و دانش‌بنیان در اکوسیستم صنعت نفت ایران که در نمایشگاه عرضه شده، ناشی از ارجحیت دادن و اعتماد به توان داخلی به جای تمرکز صرف بر واردات تجهیزات خارجی است و این ریسک‌پذیری نتیجه مثبت داشته است.

مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت ادامه داد: در واقع تعداد زیادی‌ از شرکت‌های فعال در بخش‌های مختلف صنعت نفت از اکتشاف تا تولید و انتقال و تأسیسات و فرآورده‌ها و دیگر بخش‌ها، بازار بزرگی از فرصت برای اشتغال، کارآفرینی و توسعه اقتصادی را فراهم آورده که می‌توان گفت به لحاظ خودکفایی داخلی در منطقه بی‌نظیر است.

فروزنده درباره‌ تقاضامحور بودن دستاوردهای ارائه‌شده در غرفه خودکفایی شرکت ملی گاز ایران گفت: توضیحاتی که تولیدکنندگان این محصولات درباره دستاوردهای خود ارائه دادند، نشان داد این محصولات بر اساس تقاضای کارشناسی‌شده در شرکت ملی گاز ایران و در بخش پالایشگاهی و به‌طور مشخص مجتمع پالایش گاز پارس جنوبی و دیگر بخش‌های فنی و مهندسی و تأسیساتی نظیر انتقال گاز ایران است.

فروزنده اظهار کرد: این مهم جای امیدواری برای صنعت نفت و گاز دارد، چراکه خوشبختانه بخش زیادی از این محصولات با شجاعت مدیران صنعت گاز در بخش‌های مورد نیاز به‌کار گرفته شده است و با توجه به اینکه یکی از اهداف این نمایشگاه نیز توجه به تقاضامحور بودن کالاها و تعاملات کارفرمای دولتی با بخش خصوصی است، می‌توان گفت این دستاوردها همسو با اولویت‌های مطرح شده است و انتظار می‌رود ارائه باقی‌مانده تقاضاها به شرکت‌های خصوصی و دانش‌بنیان با همین رویکرد دنبال شود.

کد خبر 472944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =