دانش فنی زنجیره ارزش صنایع نفت و پتروشیمی بومی می‌شود

قرارداد ارائه دانش فنی تکمیل زنجیره ارزش صنعت نفت و پتروشیمی میان گروه گسترش انرژی پاسارگاد، شرکت چینی رِزل (Rezel) و یک تولیدکننده ایرانی کاتالایست امضا شد.

به گزارش خبرنگار شانا، این قرارداد امروز (شنبه، ۳۰ اردیبهشت‌ماه) در آخرین روز بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت تهران، میان گروه گسترش انرژی پاسارگاد، شرکت رِزل (Rezel) چین و شرکت شهر کاتالیست رز اروند، نماینده انحصاری شرکت رِزل در ایران امضا شد.

بر مبنای این قرارداد راهبردی، برای نخستین بار در ایران، گروه گسترش انرژی پاسارگاد صاحب دانش فنی زنجیره ارزش می‌شود و شرکتی مشترک با سهامداری شرکت‌های گسترش انرژی پاسارگاد، رِزل و شهر کاتالیست رز اروند به نام شرکت توسعه فناوری‌های انرژی آرمان پاسارگاد تأسیس خواهد شد.

علیرضا صادق‌آبادی، مدیرعامل گروه گسترش انرژی پاسارگاد در این باره گفت: شراکتی راهبردی با شرکت رِزل تشکیل دادیم که در بازار خاورمیانه، فناوری و تجهیزات حساس واحدهای پایین‌دستی، پتروشیمی و پالایشگاهی را به‌طور مشترک بسازیم تا به توسعه صنعت پتروشیمی در کشور منتهی شود.

نماینده رِزل چین هم ابراز امیدواری کرد این قرارداد به همکاری‌های گسترده‌تر و طولانی‌مدت با شرکت‌های ایرانی در آینده منجر شود.

عبدالله کعبی، مدیرعامل شرکت شهر کاتالیست رز اروند گفت: با کمک شریکان خارجی، ساخت داخل را توسعه خواهیم داد و فناوری زنجیره ارزش را بومی خواهیم کرد.

بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران از ۲۷ تا ۳۰ اردیبهشت ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی با حضور ۱۵۰۰ شرکت فعال در حوزه‌های مرتبط با صنعت نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی برگزار شد.

کد خبر 473035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =