بازدید اعضای کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی از پایانه نفتی جاسک

رئیس و اعضای کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با هدف ارزیابی روند توسعه طرح انتقال نفت خام گوره به جاسک، از مراحل مختلف این طرح بازدید کردند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت و گاز پارس، نصرالله پژمانفر رئیس کمیسیون اصل نود مجلس به همراه اعضای این کمیسیون و هیئت همراه، امروز (جمعه، پنجم خردادماه)، از مراحل مختلف طرح انتقال نفت خام گوره به جاسک از جمله تلمبه‌خانه‌ها، ایستگاه‌های اندازه‌گیری نفت خام و پایانه صادراتی این طرح در بندر جاسک بازدید کردند.

سیدمحمد نبویان، نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی، سیدمصطفی آقامیرسلیم، عضو هیئت‌رئیسه مجلس، علی خضریان، عضو هیئت‌رئیسه و سخنگوی کمیسیون اصل نود، حسین رئیسی، نماینده شهرستان‌های میناب، رودان، جاسک و سیریک و تعدادی از مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان هرمزگان، رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی را همراهی کردند.

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس در جریان بازدید از طرح پایانه نفتی جاسک گفت: از جزایر سه‌گانه و سواحل مکران و اقدام‌هایی که در این سواحل انجام می‌شود، بازدید کردیم که بخشی از این اقدام‌ها مربوط به نفت، پالایشگاه‌ها و پتروپالایشگاه‌هاست.

پژمانفر با اشاره به اینکه به‌عنوان دستگاه نظارتی در منطقه حضور یافتیم تا از این مجموعه‌ها بازدید و امور را پیگیری کنیم، افزود: ان‌شاءالله گزارش همه این موارد را خدمت مردم اعلام خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه کارهای خوبی در منطقه درحال اجراست، تصریح کرد: گاهی بعضی از کارها تحت‌الشعاع اقدام‌های انجام‌نشده یا اقدام‌هایی که در گذشته به شکل نادرست انجام شده، قرار می‌گیرد که این موارد را بررسی و نتیجه آنها را اعلام می‌کنیم.

بر اساس این گزارش، در بازدید میدانی نمایندگان مجلس شورای اسلامی از تأسیسات خشکی و فراساحلی طرح پایانه نفتی جاسک در دریای عمان و نشست با مدیران و پیمانکاران، محمدحسین متجلی، مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس و مهران اژدری مجری این طرح، توضیحاتی درباره تأسیسات صادراتی دومین پایانه صادرات نفت خام ایران در بندر جاسک ارائه کردند.

طرح توسعه پایانه نفتی جاسک به‌عنوان آخرین حلقه از زنجیره طرح ملی و راهبردی انتقال نفت‌ خام از گوره به جاسک در قالب قرارداد EPC به کارفرمایی شرکت نفت و گاز پارس به‌عنوان نماینده شرکت ملی نفت ایران در حال اجراست.

کد خبر 473280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =