کارگروه مشترک سرمایه‌گذاری بین ایران و عمان تشکیل می‌شود

وزیر امور اقتصاد و دارایی از امضای یک توافقنامه برای تشکیل کارگروه مشترک سرمایه‌گذاری ایران و عمان خبر داد.

به گزارش شانا، سید احسان خاندوزی شامگاه یکشنبه (هفتم خردادماه) در گفت‌وگوی خبری اظهار کرد: در سفر هیئت عمانی به ایران، یک توافق‌نامه برای تشکیل کمیته مشترک سرمایه‌گذاری بین ایران و عمان به امضا رسید که بر اساس آن دو کشور طرف‌هایی را معرفی کردند تا پروژه‌های سرمایه‌گذاری، چه در عمان و چه در ایران به تأیید این کمیته مشترک برسد و به سرعت وارد مرحله اجرا شود.

وی در پاسخ به پرسشی درباره چشم‌انداز روابط اقتصادی ایران و عمان در آینده گفت: با توجه به اینکه بعد از سفر سال گذشته رئیس‌جمهوری به مسقط حجم تبادلات تجاری بین ایران و عمان افزایش خیره‌کننده‌ای یافت، شواهد حکایت از این دارد که در ماه‌ها و سال آینده نیز شاهد افزایش دوباره روابط تجاری بین دو کشور خواهیم بود.

وزیر امور اقتصاد و دارایی تصریح کرد: توافق ما با همتایان عمانی این است که افزون بر تکمیل رابطه تجاری، وارد دوره سرمایه‌گذاری‌های مشترک بین دو کشور شویم که بسیار پیوند اقتصادی ماندگارتری را در بلندمدت ایجاد می‌کند.

خاندوزی اظهار کرد: با توجه به ظرفیت سرمایه انسانی و فناوری‌های بالایی که شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی دارند و از آن طرف هم تقاضای تولید آن محصولات چه در حوزه نفت و گاز و چه در حوزه دیگر محصولات دانش‌بنیان، منافعی خوبی برای تولیدکنندگان در بر خواهد داشت. امیدواریم این دوره سرمایه‌گذاری مشترک بتواند فصلی نو از روابط اقتصادی را بین دو کشور شکل دهد.

کد خبر 473385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =