فعال شدن دیپلماسی انرژی به توسعه صنعت نفت و گاز کمک کرده است

عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دیپلماسی منطقه‌ای و انرژی در دولت سیزدهم منطقی و تأثیرگذار بوده است، گفت: دیپلماسی انرژی با کشورهای همسایه در توسعه صنعت نفت و گاز ما تأثیرگذار بوده است.

حسین حسین‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار شانا، با بیان اینکه دیپلماسی فعال انرژی ایران با کشورهای همسایه همچون عمان، ترکمنستان و... در صنعت نفت و گاز ما تأثیرگذار خواهد بود، گفت: بدون‌شک با توانایی ما در حوزه نفت و گاز این همکاری‌ها به‌ویژه با کشورهای همسایه می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد.

وی با اشاره به اینکه در گذشته به موضوع دیپلماسی انرژی به‌ویژه با کشورهای همسایه توجهی نشد، افزود: خوشبختانه دیپلماسی منطقه‌ای و انرژی در دولت سیزدهم منطقی و تأثیرگذار بوده است.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: فعال شدن دیپلماسی انرژی و منطقه‌ای برای توسعه صنعت نفت و گاز ما بسیار راهگشاست، همچنین معتقدم اگر تعامل با کشورهایی همچون عمان و ترکمنستان و دیگر کشورهای همسایه بیش از این افزایش یابد به رشد صادرات نفت و تحول صنعت نفت کمک خواهد کرد.

حسین‌زاده با اشاره به اینکه اقدام‌های خوبی در حوزه دیپلماسی انرژی از طرف وزارت نفت انجام شده است، اظهار کرد: امروز اهمیت راهبردی برای ما سوآپ در حوزه نفت و گاز است که موفقیت‌های خوبی در این خصوص رقم خورده است و باید بیش از گذشته روی آن کار شود، زیرا ارزآوری خوبی خواهد داشت.

کد خبر 473479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =