۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
  • کد خبر: 473557
قیمت نفت کاهش یافت

قیمت نفت به‌دنبال کشمکش بر سر توافق آزمایشی سقف بدهی آمریکا و ابهام در چشم‌انداز عرضه اوپک‌پلاس کاهش یافت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، نگرانی‌ها از کاهش  ریسک‌پذیری معامله‌گران در بازار به‌دلیل توافق سقف بدهی ایالات متحده، همچنین پیام‌های متناقض از سوی تولیدکنندگان بزرگ اوپک پلاس و ابهام در چشم‌انداز عرضه آنها پیش از نشست آخر هفته سبب کاهش حدود ۲ درصدی قیمت‌های نفت در روز سه‌شنبه (نهم خردادماه) شد.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال در ساعت ۸ و ۵۹ دقیقه به وقت گرینویچ با یک دلار و ‌۳۶ سنت معادل ۱.۸ درصد کاهش به ۷۵ دلار و ۷۱ سنت برای هر بشکه رسید.

نفت خام شاخص دبلیوتی‌آی آمریکا نیز با ۱ دلار و ۱۹ سنت معادل ۱.۶ درصد کاهش با قیمت ۷۱ دلار و ۴۸ سنت برای هر بشکه معامله شد.

برخی قانونگذاران راست‌گرای جمهوری‌خواه روز دوشنبه اعلام کردند که ممکن است با توافقی که سقف بدهی آمریکا، بزرگترین مصرف‌کننده نفت جهان را افزایش می‌دهد، مخالفت کنند، این در حالی است که جو بایدن، رئیس‌جمهور دموکرات، و کوین مک‌کارتی، رئیس مجلس نمایندگان جمهوری‌خواه، همچنان به تصویب این توافق خوش‌بین هستند.

جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا و کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده آخر هفته به توافقی دست یافتند که تا پیش از پنجم ژوئن (۱۵ خردادماه) باید در کنگره ایالات متحده به تصویب برسد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرده بود که در این تاریخ ایالات متحده نمی‌تواند به تعهدهای مالی خود عمل کند که این موضوع می‌تواند در بازارهای مالی اختلال ایجاد کند.

تاماس وارگا از شرکت پی‌وی‌ام اویل گفت: احتمال عدم پرداخت بدهی پیامدهای اقتصادی فاجعه‌باری را در داخل، همچنین در سطح جهانی خواهد داشت که تأثیر نامطلوبی بر تقاضای نفت می‌گذارد.

ضرب‌الاجل بدهی آمریکا تقریباً با نشست چهارم ژوئن (۱۴ خردادماه) کشورهای عضو و غیرعضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، موسوم به اوپک پلاس، مصادف شده است و عدم اطمینان از کاهش بیشتر تولید اعضای این ائتلاف در بحبوحه افت اخیر قیمت‌ها نیز در بازار تأثیرگذار است.

عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی، هفته گذشته به سفته‌بازان که احتمال کاهش قیمت‌های نفت را داده بودند، درباره احتمال تصمیم اوپک‌پلاس مبنی بر کاهش تولید هشدار داد.

با این حال، اظهارات مقام‌ها و منابع نفتی روسیه، از جمله الکساندر نواک، معاون نخست‌وزیر این کشور، نشان می‌دهد که سومین تولیدکننده بزرگ نفت جهان‌ تمایل دارد تولید خود را تغییر ندهد.

کد خبر 473557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =