قرارداد گازی ایران و ترکمنستان به پایداری گاز در شمال و شمال‌شرق کشور کمک می‌کند

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به کمک قرارداد گازی ایران و ترکمنستان به رفع ناترازی گاز در کشور گفت: قرارداد گازی ایران و ترکمنستان پایداری گاز در شمال و شمال‌شرق کشور را به‌دنبال خواهد داشت.

مصطفی نخعی در گفت‌وگو با خبرنگار شانا، با بیان اینکه جهت‌گیری کلی وزارت نفت در حوزه دیپلماسی انرژی مثبت است، اظهار کرد: یکی از نقاط قوت دولت سیزدهم به‌ویژه وزارت نفت تقویت دیپلماسی انرژی با کشورهای همسایه است.

وی به موضوع قرارداد گازی میان ایران و ترکمنستان که به‌زودی امضا می‌شود، اشاره کرد و افزود: در سال‌های گذشته با ترکمنستان قرارداد گازی داشتیم که متأسفانه این قرارداد را متوقف کردیم و بین دو کشور نیز دلخوری‌هایی ایجاد شد، اما با رویکرد جدید دولت سیزدهم و سیاست احیای روابط با همسایگان، این قرارداد نیز احیا شد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با تأکید بر اینکه در شرایط تحریمی یک از اهرم‌های ما حوزه انرژی است، تصریح کرد: در این شرایط تحریمی هرچه همکاری‌ها با کشورهای همسایه را گسترش دهیم و روی آن مانور بیشتری داشته باشیم می‌توانیم تحریم‌ها را نیز به‌نوعی دور بزنیم.

نخعی با بیان اینکه ایران هم می‌تواند ظرفیت صادراتی خود در حوزه نفت و گاز را افزایش دهد و هم این توانایی را دارد که به قطب انرژی در منطقه تبدیل شود، اظهار کرد: بی‌شک قرارداد گازی ایران و ترکمنستان به پایداری گاز در شمال و شمال‌شرق کشور کمک می‌کند.

کد خبر 473591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =