۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۵
  • کد خبر: 473875
افزایش ۲ برابری سود خالص پتروشیمی فن‌آوران

شرکت پتروشیمی فن‌آوران در سال مالی گذشته موفق شد بیش از ۳۰ هزار میلیارد ریال سود شناسایی و سود خالص تلفیقی خود را حدود دو برابر کند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت پتروشیمی فن‌آوران، بر اساس صورت‌های مالی منتشرشده در کدال (حسابرسی‌نشده)، سود خالص شرکت اصلی فن‌آوران در سال مالی منتهی به اسفندماه ۱۴۰۱ بیش از ۳۰ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال محقق شده است که با توجه به سود خالص ۱۵،۹۲۰ میلیارد ریالی این شرکت در سال ۱۴۰۰، ۹۳ درصد افزایش نشان می‌دهد.

بر اساس این گزارش، این شرکت با وجود چالش‌ها و تحریم‌های بین‌المللی که افزایش هزینه فروش از جمله هزینه حمل صادراتی محصولات را در پی داشت، با تمهیدات اتخاذشده نظیر مدیریت سرمایه‌گذاری‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت، کنترل هزینه‌ها و بهای تمام‌شده از طریق داخلی‌سازی تجهیزات و قطعات، توانست زمینه رشد دو برابری سودآوری خود را به‌خوبی فراهم کند.

شایان ذکر است که انجام سرمایه‌گذاری‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت در سال ۱۴۰۱ از سوی پتروشیمی فن‌آوران، بیش از ۲۶،۸۷۰ میلیارد ریال سودآوری برای این شرکت در بر داشته است که به همراه سود عملیاتی بالغ بر ۱۳،۲۲۰ میلیارد ریالی، مجموع سود خالص این شرکت را پس از اعمال کسورات قانونی به بیش از ۳۰ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال رسانده است.

همچنین پروژه‌ها و اقدام‌های پتروشیمی فن‌آوران به‌منظور قطع وابستگی به تأمین‌کنندگان خارجی، منجر به صرفه‌جویی ارزی ۳.۵ میلیون یورویی در سال گذشته شده و در مجموع تاکنون معادل ۱۵ میلیون یورو از طریق داخلی‌سازی تجهیزات و قطعات در کمیته خودکفایی این شرکت صرفه‌جویی رقم خورده است.

کد خبر 473875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =